NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Diselpower
~Kalle~ skrev:D5 såklart! -08 bättre ljudisolering! Om du ska ta momentum och skinnklädsel så kan du lika gärna välja summum det skiljer endast 6k-, om du nu nybeställer

/Kalle
Tack för tippset dock har jag inte den budgeten :(. Kommer köpa bil mellan 150 000 - 200 000 kr) dock så billigt så möjligt. Jag märkte även att d5:or oftast kostar ca 20 000 -30 000 kr mer än 2,0D och att dom kostar ca 2000kr mer i skatt :(
Användarvisningsbild
av henka35
Köp inte en 2.0D med 5-vxl. Man saknar 6:an så fort man åker på landsväg.

//Henrik
av robbancarlsson
FiddeUBC skrev:2.0D har bara sexväxlad låda manuell, vilken årsmodell lever du i?
MY05 har sexväxlad låda. MY06-07 har femväxlad och fr.o.m MY08 är det sexväxlat igen.

// Robban
av Diselpower
FiddeUBC skrev:2.0D har bara sexväxlad låda manuell, vilken årsmodell lever du i?

Hehe ni gör mig bara förvirrad:D, självklart blir jag tokglad ifall det är sexväxlad, men det står ju 5 växlad :S

Föresten vad varvar 5växlad 2,0d 110 på 5:an?

Kan någon jättesäker ge mig svar?, för att jag kommer köpa bil snart:)
av Diselpower
robbancarlsson skrev:
MY05 har sexväxlad låda. MY06-07 har femväxlad och fr.o.m MY08 är det sexväxlat igen.

// Robban
Härligt då vet jag:), men hut mkt varvar en 5växlad?
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
XC90_Executive skrev:Jag förstår inte varför Volvobil numera finns på bytbil.com. Man måste vara Volvoanställd för att handla där!
Jupp men dom har väl stora lager så dom skruvar upp priset än aning och vänder sig till gemene man också!
Och nu ser jag när jag loggar in på V.B att den för oss Volvoanställda kostar betydligt mindre! Fast det är inga jätteskillnader iom att det borde finnas prutmån på ordinarie pris, "vårat" pris är fast.
Användarvisningsbild
av henka35
Diselpower skrev:

Hehe ni gör mig bara förvirrad:D, självklart blir jag tokglad ifall det är sexväxlad, men det står ju 5 växlad :S

Med 5 växlad så ligger den om jag inte minns fel på ca 2300-2400 rpm.
Medans en med 6 växlar ligger på 1900 rpm i 110 km/h.

/Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
Jag lever i den årsmodell som det gäller... :-)-)
2.0D finns som sagt med två växellådor beroende på årsmodell.

Mvh Henrik
av Diselpower
henka35 skrev:
Diselpower skrev:

Med 5 växlad så ligger den om jag inte minns fel på ca 2300-2400 rpm.
Medans en med 6 växlar ligger på 1900 rpm i 110 km/h.

/Henrik

Vilket gör att skillnaden i förbrukring är ca 0,1 eller 0,05 kanske? skillnaden lär solklart bli större vid högre hastighet antar jag.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]