Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dobermann
Tyvärr bara genom odb2 uttaget, så det är bara å åka till tex Volvo
Användarvisningsbild
av drbase
Prova med det här

För att nollställa servicelampan utför proceduren enligt nedan:
-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
-När nollställningsknappen för tripmätaren har varit intryckt i 10 sekunder så börjar SRL-lampan blinka.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren innan 5 sekunder. Instrumentet signalerar en ljudsignal när nollställningen har lyckats.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 5 sekunder så nollställs inte lampan utan lampan slutar att blinka.

Det funka på min kompis v70 2,5 men inte v70r awd
Användarvisningsbild
av Mysko
drbase skrev:Prova med det här

För att nollställa servicelampan utför proceduren enligt nedan:
-Tändningsläge I.
-Tryck in och håll kvar nollställningsknappen för tripmätaren.
-Tändningsläge II.
-När nollställningsknappen för tripmätaren har varit intryckt i 10 sekunder så börjar SRL-lampan blinka.
-Släpp nollställningsknappen för tripmätaren innan 5 sekunder. Instrumentet signalerar en ljudsignal när nollställningen har lyckats.
Obs! Om inte nollställningsknappen för tripmätaren släpps inom 5 sekunder så nollställs inte lampan utan lampan slutar att blinka.

Det funka på min kompis v70 2,5 men inte v70r awd
Vilken årsmodell?
Användarvisningsbild
av drbase
Han har en 99 ska funka på alla vanliga utan turbo
Användarvisningsbild
av CarMan
Dobermann har ju redan svarat & han svarade rätt, så det är ju domt att tipsa när man inte vet.
Användarvisningsbild
av Mysko
CarMan skrev:Dobermann har ju redan svarat & han svarade rätt, så det är ju domt att tipsa när man inte vet.
Håller med, visst kan man inte nolla själv på en 99:a?
Användarvisningsbild
av CarMan
Mysko skrev:
CarMan skrev:Dobermann har ju redan svarat & han svarade rätt, så det är ju domt att tipsa när man inte vet.
Håller med, visst kan man inte nolla själv på en 99:a?
jo, beror på när den är tillverkad,,men trådskaparen har en 98 & där går det inte
Användarvisningsbild
av Fanatic
Jag har en V70 -99. Och det funkade bara fint för mig. Skulle bara haft en stämpel nu :lol:
av noppe72
varför släcka en servicelampa när inte servicen är utförd, den släcker dom ju när den är servad. Lika illa som att manipulera mätare.....skärp er nu!!!
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]