Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Funderar på att köpa en v90 av 1998 års modell. Gärna en med svart skinnklädsel.

Frågan är nu bara: -Fanns de med svart skinn? Har mest sett creamfärgade inredningar. Har också sett stolar med moccainlägg. Vilka färger och varianter existerar egentligen?

(Någon som har en försäljningsbroschyr på V90 1998 förresten???)
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Jag har helskinn i min -97 V90.
av SvenGunnar
Fanns V90-98 alltså bara med grå och creamfärgad skinnklädsel?!!

Hade alla moccainlägg?? Undrar om det i så fall är den inredningen som kallas "luxury"? (HMM)
av Peterlindberg
min v90 -98 har grå helskinn
och i försäljningsbrochyren står det att 98 fick den utökad standardutrustning och utrustningspaketen försvinner.
I texten om standardutrustning står det att det var Luxory läderklädsel i -98orna

Har dock sett andra klädslar i 98or men det har varit Tysk import är det kanske det du tittat på?

Mvh Peter V90 -98
av SvenGunnar
Bild
Den här t.ex.!??
Moccaytan kallas för alcantara, så mycket vet jag.

Måste säga att jag personligen föredrar den här modellen med 3 fält och en tvärsgående söm,
före den med 5 fält utan tvärsgående söm.
Men det är naturligtvis en smaksak. \;-) ...Moccainläggen är förstås svårare att hålla rena.
av Peterlindberg
gör så här ring till volvo eller bilia och fråga..
jag pratade med en på bilia Haga norra när jag hade lite frågor och han grävde i arkiven och hittade det jag sökte

Bilia Haga norra 08-734 71 00 fråga efter nån typ av support eller teknisk avd.

Peter L
av Peterlindberg
bilen du har på bild är en import bil eller hur?
av SvenGunnar
Troligen.
Du menar alltså att klädseln på bilden inte såldes i Sverige?

Har pratat med en lokal Volvosäljare. Han påstod ur minnet att svarta skinnklädslar hade existerat i V90. Konstigt bara att jag inte sett någon efter att ha lusläst annonser under ett halvår!!!
av Peterlindberg
Möjligt att det finns i svart men jag har nog inte sett det nånstans.
ja jag tror att dom svensksålda inte hade mocca men är inte säker på det.. det står ju på Vovos länk att det blev standard -98 med helskinn.. Skulle tro att det är en import grej har även sett halvläder med plychinlägg men bara i import bilar!
Men jag skule inte rekomendera en import bil risken är att dom skruvas på mätarn..
Tittade på några innan jag köpte min och det stod mellan 10000 - 12000 på mätaren men bilen såg ut att ha gått dubbelt

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]

Om bilen går bra som den brukar är det […]