Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en bekant som byter bil och släpper sin V70 2,4t för 60 000:- års 01
Den är absolut nersmetad med utrustning tele, stora stereon automat med geartronic. Ja det som fattas är väl bara navigatorn. Bilen har gått 22 000 mil och är fullservad hos volovohandlare. Den är i för övrigt bra skick. Tycket att på blocket ligger de bra mycket högre i pris. Är det något man ska tänka på speciellt på 01or?
Köp. :D
Det låter som en bra affär. Men kolla igenom bromsar, provkör bilen och lyssna
efter konstiga ljud och sådär. Fick problem med vevhusventilationen direkt efter
att jag köpte min. Som tur var köpte jag från en Volvo-handlare och fick det fixat
på garantin. Men ändå. Man kan aldrig vara för petig, hehe.

Något som brukar vara känt ska tydligen vara bromsbackarna till handbromsen,
som kan göra att andra saker går sönder också. Och sådant ska tydligen kunna
bli läskigt dyrt, med lite otur.
Nu är iallafall bilen inhandlad. den gick perfekt och var välvårdad. några små stenskott och några dörruppslag men inget speciellt. Jag köpte den åt min far som är på jakt efter en, men inte hade möjlighet att kika på den pga semester, Hoppas han blir nöjd när han kommer tillbaka.
Spontant så låter det som ett kap. Grattis, kul att bilen var välutrustad, hoppas att allting funkar!
Jodå, som sagt så har jag handlat den åt min pappa. Han har varit på semester och kommer hem idag, hoppas han blir nöjd. Jag har testat den rejält och allt fungerar bra. Det enda jag irriterar mig lite på är att displayen i stereon var lite dålig. Men det får han leva med.
Nya Volvo XC70 PHEV

. Ska du ha tre ggr så stort batteri blir d[…]

Finns ju gott om XC40 el under 300k även en C[…]

Dessa alltså. I mitt fall har de inte uppfyl[…]

Köptips v90

Min B4 diesel 2022 drar inte en droppe olja och ha[…]