Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

röda bromsar e bara så jävla snyggt på en svart bil :D men en annan fråga? fick du gitarren på köpet när du köpte trä ratten :wink: :lol: :mrgreen:
Får se hur länge det dröjer innan tvilling bilen oxå ska ha träratt :roll: :wink:
Hur är det med den bromsoksfärgen, måste oken vara fria från rost eller räcker det att man slipar lite så man får bort det värrsta?

Funderar nämligen på att lacka mina. Men jag kanske tar Hammarlack i stället, för de tål väl lite rost?

Vad snygga dina ok blev föressten.
grammse skrev:röda bromsar e bara så jävla snyggt på en svart bil :D men en annan fråga? fick du gitarren på köpet när du köpte trä ratten :wink: :lol: :mrgreen:
Får se hur länge det dröjer innan tvilling bilen oxå ska ha träratt :roll: :wink:

Man tackar! ;)
Haha nej nej gitarren var min från början ;).
haha "tvilling bilen" har ju redan en sportratt :-)
Senast redigerad av 1 Mattsvart, redigerad totalt 0 gånger.
Tomas88 skrev:Hur är det med den bromsoksfärgen, måste oken vara fria från rost eller räcker det att man slipar lite så man får bort det värrsta?

Funderar nämligen på att lacka mina. Men jag kanske tar Hammarlack i stället, för de tål väl lite rost?

Vad snygga dina ok blev föressten.
ja det är ju alltid bra att slipa lite för att få bort de värsta ;) så jag gjorde det.
Hammarlack ska man kunna lacka direkt på rosten men de är ju bara bra om man sliper lite för att få bort de värsta :).
Man tackar och bockar! :)
En liten Update som gjorde lite skillnad ;)

Fixade en liten board
Bild

Sedan fixade ja det som gjorde störst skillnad
Bild
Tog bort lysena

Usch!
Bild

Tog fram precisions utrustningen min ;)
Bild

Sen gav ja ringen vid botten en omgång
Bild

Så lackade jag även dessa
Bild

En väldigt skillnad blev de iaf
Bild
Bild

Tog aldrig någon bild på slutresultatet men igår vart de en på cruisingen i Hammarstrand.
Bild

Sen stog det några som knäppte kort lite här och var.
Så de borde finnas några mer ifrån hammarstrandcruisingen
:wink:
Ja en liten update för att se hur det blev med lyktglasena ;).
Rubbade och polerade även rejält för bästa bild ;).

Börjar med en stjärtbild, då jag aldrig får till någon bra men fick en hyfsad nu :P
Bild

Fronten vid en ö ;)
Bild

En till
Bild

Sen testa jag lite vinklar
Bild

Denna vart fin med himlen :P
Bild

Bro, bro breja?
Bild

Bild

Tycker själv bilen ser riktigt bra ut nu.
Så utsidan är väl i stort sätt klar, förutom att det fattas någon diskret motivlack och några GLE lister.
Hmm ja kanske inte klar när man tänker efter, man fyller väl på med mer när man fynder nå grejor ;).

Skall börja pyssla med insidan och med motorn numera.
Halvskinnklädseln blev försenad pågrund av att dom flytta skroten men det blir nästa vecka.

De va allt ifrån mig just nu :mrgreen:
riverdick_racing skrev:börjar se kanon ut ju och kanon bilder..bara andra bakljus så e den toppen
Jo och dom är jag ifull gång med att fixa upp ;)
så här kommer de update! :)

Började med att tabort orangea plasten
Bild

Tog lite plast och sågade till
Bild

Böjde till lite ;)
Bild

Bild

Börjar ta sig
Bild

Bearbetade det som stack ut. lite Smutsig :P
Bild

Som det ser ut i skrivande stund. håller på förfinar allt så det är jämnt och rakt
Bild

Allt för nu, återkommer medmer inom kort :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka r[…]

Har tyvärr ingen multimeter.