Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av 945S
Jag har skrivit om det förut men i korta drag högg kopplingen efter bytet samt diverse värmesköldar satt löst och skramlade.
av Robban_T5-R
Som tur är så jobbar min kompis på Mechanum och det är han som utför service på min Volvo, och jag hoppas och tror inte att han skulle fuska med det. Så jag känner mig trygg!! :D
Användarvisningsbild
av Fluffen
Ska man vara riktigt säker på att det inte fuskas med servicen (eller annat) på verkstan så kan man kräva att få vara med, eller så gör man det själv helt enkelt. :D
Användarvisningsbild
av camaro69
nscho skrev: "Vanliga" mekar är nog tyvärr oftast killarna som inte klarade av grundskolan och inte är särskilt intresserade av att läsa någonting alls, även om det har med deras jobb att göra.
Snacka om att "såga" en hel yrkesgrupp.
Nu är inte jag bilmek, men har man den inställningen/attityden till en yrkesgrupp så kan jag förstå att det blir problem.

Eller har jag "tolkat" inlägget fel? ??:-/
av 945S
Jag tror det optimala i verkstadsväg är att leta reda på en kompetent allbilsverkstad och sedan lämna in alla sina bilar där så man lär känna mekanikern. Och mekanikern skall helst vara ägare och verkstadschef också...
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
Jag lämnar in min bil V50 -04 och frugans Ibiza -03 på Mekonomens bilverkstad i Borlänge. Jag var deras första kund efter att de hade blivit återförsäljare av BSR:s PPC-boxar. Jag är helnöjd med dem och i och med att man fått en personlig kontakt med mekanikern så var det ju inte heller något problem med att byta ut Volvos org. filter mot ett OptiFlow-filter vid 12000-mila servicen. De är ju certifierade att utföra alla servicar och använder samma delar som Volvo själva gör. Förutom filtret :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nästa vecka åker bilen in för service på Volvo-verkstad, jag ska närvara vid servicen, kan återkomma med rapport om någon är intresserad :?:
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Nästa vecka åker bilen in för service på Volvo-verkstad, jag ska närvara vid servicen, kan återkomma med rapport om någon är intresserad :?:
Ja det kan vara intressant att höra hur lång tid det tog och om det var uppskattat att du ville vara med och titta osv. Så återkom gärna.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Japp, då var det gjort.

Gick in till kundservice som tog emot nycklarna och frågade reg.nr så tog han fram allt på datorn, han frågade om man skulle stanna kvar, sen fick man en lapp så man kunde gå och fika gratis i caféet ovanför, välfigt uppskattat tycker jag :-)-)

När de hade tagit in bilen och börjat så frågade jag om jag fick gå in och kika på bilen , då sa han i kundservice att man bara fick gå in framoch tillbaks, inte stanna några längre stunder, "Det är ju en arbetsplats" (O) Jag tycker man borde få se vad som görs på bilen!

Nå, så jag gick in en sväng det var en ung flicka som hade tagit studenten i år, som gjorde arbetet.

Sen satte jag mig ner i butiken på en stol och läste några Volvotidningar som fanns vid ett bord.

Han från kundservice kom och frågade om det skulle bytas en parkeringslampa som var trasig.

Efter en stund kom han tillbaka och sa att bilen var klar, totalt tog det ca 1 timme.

Så var det med servicen för den här gången. Gissa vad kupéfiltret kostade?

/Kalle
Användarvisningsbild
av Claes74
Priser kan skilja en hel del mellan märkesverkstäderna oxå.
Till ex. Läckage kontroll och fyllning ac efter rep:
Nybergs bil Jkpg 1500 ca. (han kunde inte ge något fast pris?)
Bogesunds bil Ulricehamn. 900
1500 mila service nice price.
Jkpg 2300:-
Ulricehamn 995:-

Jag lämnar nu mera bilen till Bogesunds och det blev ju inte sämre av kanon servicen där.
Krockade bilen i våras och en kundmottagare på plåten där sa att det fanns tider för rep men han ville spara dem till bilar som inte gick att köra under sommare så han kunde inte erbjuda tid före augusti???

Bogesunds fixade tid och han att reparera inom 3 veckor, bilen blev fixad innan semestern.

Även om man nu spar tider som killen på nybergs sa(gör man säkert på de flesta verkstäder) så får man för h*****e inte säga det till kunden för det är ju det samma som att säga att din bil är inte lika viktig som de som KANSKE kommer in i sommar så din får vänta, man måste ju kunna sköta det snyggare.

Alla kan ju inte passa som kundmottagare.

Som sagt numera kund hos Bogesunds bil i Ulricehamn och helnöjd.
Har oxå köpt lite extratillbehör där och de ligger i regel mellan 6 - 10% lägre i pris.

Det lönar sig att kolla runt. :D
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]