Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmm...sånna rykten fanns det på 80-talet härhemma också om just Volvo-verkstan. Men jag inbillar mig att så inte är fallet längre.
Det som jag tycker är tråkigt numera med bilmekar är att man kan aldrig få ett förslag på vad det kan vara för fel, allt de säger är "lämna in bilen så får vi läsa av felkoderna". Antar att det är mer datatekniker än bilmekar numera (låter som en gammal stöt :D ). Men detta är väl också EN av anledningarna till att märkesverkstäder är dyrare, kraven från tillverkaren om att ha specifik, och dyr, datautrustning för bilarna.
Men hur man än vrider och vänder på det så är ett bra bemötande a och o i vilken bransch som helst. Att släcka en service-lampa som topicstartaren gjorde, BORDE kunna göras kostnadsfritt tycker jag då det är gjort på 15sekunder. Men det är jag det.
T5R skrev:Nu har Volvo verkstan skinnat min plånbok igen!
2995kr för byte av defekt cigguttag i min S60 07:a.
:(
Det kan bero på att du faktiskt hade kabelbrand, vi fick ju byta hela stora matarkabeln från bakluckan till framstammen..allt var ihopsmällt. det går inte att köra med Julas vattenkokare på full effekt i bakluckan.
Enda jag tycker är när man lämnar in, är att Jag säger åt Mekaniker/kundservice att Ring när bilen är klar, Jodå vi ringer direkt, Joo kom ihåg det är i behov av bil hela tiden, Inga problem vi fixar det, Idag förde man bilen på rep, samma visa idag igen, 3 gånger totalt så har det hänt så på denna verkstad, tror detta vara 4 gången

3000 mila serice, nolla felkoderna på värmaren, och släcka 2 på bägge bromsslangar fram 7000:- , synd man inte ids själv börja byta olja..
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Är det väldigt lika tillvägagå[…]

Inte än, men bokat oljebyte på väx[…]

Erfarenheter XC90?

Jag är mycket nöjd med min V70n, den b&a[…]

Isofix fram på XC60

Hej, Har funnit lite gamla trådar men blir […]