Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sjöblom!
hejsan, behöver hjälp med att veta vad denna delen heter..behöver nämligen köpa en ny =)
(den som är sne alltså)
Bild

är det ett styrstag`?

mvh
Användarvisningsbild
av lilleman
jag kan inte se bilden vet inte om det är min skitdator som jävlas :twisted:

mvh/roger :D
av metalHJ
Jag ser heller ingen bild! :P Knepigt att gissa vad du menar då, kanske krängningshämmarstaget om det inte är styrstaget? Styrstaget ser du enkelt om det är, då det är anslutet direkt mot styrlederna och in i styrsnäckan som brukar vara monterad under framvagnsbalken...
av Sjöblom!
bilden funkar för mig..skumt :P

Men iallafall, det sitter en damask på den leden som är sne. Och pga. att denna led är sne så står mitt vänster framhjul svängt lite åt höger när ratten är rak, så det är styrleden tror jag!? en ganska så smal led med damask det sitter fäst ganska "långt fram" =)
av metalHJ
Och damasken menar du i så fall är monterad in mot motorns sida så att säga? För ute vid hjulet har du bara ett stag som går direkt anslutet mot styrleden. Men det låter troligen som ett styrstag, för jag ser inget annat stag som skulle behöva skyddas av en damask, förutom drivningen. Men i och med att du har bakhjulsdrift så är ju det uteslutet...
Backljus

Jag gillar det mesta med min XC60 och stör mi[…]

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Läser ut med en elm-bt android