NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej!

Rätt så ny på detta forum, men det verkar verkligen toppen! Tänkte höra om det är någon som vet om man kan få reda på vilken stereo man har i sin V50 T5 AWD. Jag har 8 högtalargaller, så jag trodde jag hade high perfor... Men nu när jag lyssnar så har jag inget ljud från ''högtalargallret'' uppe på instrumentpanelen, samt att jag inte har något ljud ur dom små högtalarna i bakdörren. Det jag undrar är, kan det vara något fel på stereon eller är det så att jag har volvos minsta stereo men uttag för fler högtalare?

MVH/Fredrik
av dali
Slå av och på stereon (knappen i volymratten) så visas det vid uppstart vilken stereo du har. Om det inte står någonting (bara en bild på en bil) så är det "Performance", dvs basmodellen, annars står det om det är High Performance eller Premium.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
har du högtalargaller upp på intrumentpanelen så har du premium sound. Kolla igenom menyerna om inte något är avstängt annars kanske rent ut av hötalaren/arna är bränd/a.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
FiddeUBC skrev:har du högtalargaller upp på intrumentpanelen så har du premium sound. Kolla igenom menyerna om inte något är avstängt annars kanske rent ut av hötalaren/arna är bränd/a.
Har man RTI så har man ett galler på instrumentbrädan ändå. Då vet man dock att man har minst High Performance, eftersom det krävs minst det för att välja till RTI.
Användarvisningsbild
av IT-Lennon
När jag startar stereon så har jag bara en bil där. Vilket borde innebära Performance enligt dali. Men jag har högtalargaller uppe på instrumentpanelen vilket borde innebära Premium enligt Fidde eller High P. om jag hade haft RTI, vilket jag inte har. Jaja, det låter OK i alla fall.

Förresten, vart på instrumentbrädan ska gallren sitta? Längst uppe vid vindrutan? Ett långt elände..
av frippe87
Premium sound har en högtalare mitt på brädan, den jag mena va den långa jäkeln längs framrutan. Så antar att det bara är perfor... Jag har ju bara en bil när jag startar stereon oxå. Men är det draget för 8 högtalare eller finns gallret bara där?

MVH/Fredrik
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
IT-Lennon skrev:När jag startar stereon så har jag bara en bil där. Vilket borde innebära Performance enligt dali. Men jag har högtalargaller uppe på instrumentpanelen vilket borde innebära Premium enligt Fidde eller High P. om jag hade haft RTI, vilket jag inte har. Jaja, det låter OK i alla fall.

Förresten, vart på instrumentbrädan ska gallren sitta? Längst uppe vid vindrutan? Ett långt elände..

Fläktgaller? Till vindrutefläkten?
av frippe87
Det ser verkligen inte ut som ett fläktgaller, men jag ska ut o känna sen. Men om man har high perfor.. eller premium sound sitter det inga högtalare där då? men är det någon som vet om dom små bakhögtalarna är färdigdragna?

MVH/Fredrik
Användarvisningsbild
av wendtan
Hur gammal är bilen? Dalis beskrivning är helt korrekt.
av frippe87
Det är en 05:a. Jag är säker på att jag bara har perfor... Eftersom jag bara har en bil när jag startar stereon. Men det jag undrar nu är om det är färdigdraget med kablar till gallren eller finns dom bara där?
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw