Hejsan!
Många använder orginalrampen och är jättenöjda, jag har satt Dit QPAX båge med plats för 3 ljus.
Vad man måste tänka på om man använder QPAX-bågen är att om man av "misstag" återmonterar främre nummerskylten ett par cm för högt jämfört med orginal på kofångaren så försvinner den bakom bågen vid en vinkel snett uppifrån-framifrån vilket gör att den döljs för fartkameror. Det är inte bra då detta absolut INTE främjar "trafiksäkerheten" :lol: :lol:
Vad det gäller kablage skulle jag lämna orginalsatserna därhän, jag kör med 6 kvadrat från batteri till varje relä och sedan med 4 kvadrat till respektive lampa.
Enligt min åsikt skall man INTE gå under 4 kvadrat för då ökar du risken för spänningsfall.
Sedan brukar jag använda vanliga press-kabelskor som jag dessutom löder för att minska risken för oxid med tiden. Vill Du lyxa till det ytterliggare lägger Du lite polfett på kabelskorna efter det att du monterat dessa på reläet.
Som Loner skrev, kör gärna med ett 30A relä/lampa, relä och kabel kostar ingenting jämfört med vad själva ljusen kostar.
Slutligen, satsa på kvalitetsglödlampor, typ philips, osram el.dyl om du skall köra på 100W. Biltema går bort helt och hållet.
-94 9000 2,3T cse skrev:Ta dessutom o testa hur det känns att låta det vänstra x-ljuset lysa upp höger vägkant o höger får lysa upp vänster vägkant, alltså att ytterljusen korsar varandra och ljuset i mitten. Beroende på vilka x-ljus o dess ljusbild så kan det bli en betydligt jämnare ljusbild.
Mvh
Så långt har jag inte ens tänkt, måste prova, tack för tipset.
//
Micke