Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ank9
Funk: Det var inget dåligt tips, det fungerade perfekt!

Auto Up fungerar inte på passagerarsidan nu heller... Jag skrev här ovan att det funkade på passagerarsidan tidigare, men nu gör det i alla fall inte det. Kanske ligger med i CAN-uppgraderingen?
Användarvisningsbild
av Honke
Vida skrev:Auto up passagerarsida togs bort på 04 kanske tidigare minns inte så väl pga att klämskyddet fungerade illa.
Den funktionen går att lägga in igen om du känner en bussig tekniker.
Okej, då får jag börja leta runt i gamla bekantskapskretsen :wink:
av Vida
Vill bara tillägga att om du har haft auto up/down innan en ev total can uppdatering så finns den kvar det är inget som försvinner bara att initiera om DDM o PDM som det sägs i tidigare inlägg. Det kan strula lite på vissa årsmodeller de ville även att man körde ner rutan o höll kvar en stund och sen upp på samma sätt och vissa att man hade c-låsknappen intryckt samtidigt som man gjorde initieringen.
Användarvisningsbild
av Honke
Vida skrev:Vill bara tillägga att om du har haft auto up/down innan en ev total can uppdatering så finns den kvar det är inget som försvinner bara att initiera om DDM o PDM som det sägs i tidigare inlägg. Det kan strula lite på vissa årsmodeller de ville även att man körde ner rutan o höll kvar en stund och sen upp på samma sätt och vissa att man hade c-låsknappen intryckt samtidigt som man gjorde initieringen.
Nej jag har inte haft det innan på den bilen. Så då är det bara att försöka få någon att "programmera" skiten då som jag fattar det. För det börjar störa mig som f-n, känns ganska fattigt att behöva sitta o hålla upp knappen på en så pass ny bil...

Om man räknar med att få högre avk[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]