Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
frilins skrev:Kanske dags att prata lite trafiksäkerhet istället... :???:

Eller kanske ännu bättre, när ni idioter som tänker titta på tv medan ni kör är ute med bilen kan väl ringa runt så kan vi andra låsa in våra barn och själv hålla oss ifrån vägarna! :x
Jag som inte har tv i min bil känner mig inte speciellt träffad av ditt svensson-påhopp (okej då, lite). Dessutom har ju "vi idioter" kanske passagerare i stolen bredvid som vill kunna se på tv medans man kör.
Användarvisningsbild
av frilins
NCR skrev:

Eller kanske ännu bättre, när ni idioter som tänker titta på tv medan ni kör är ute med bilen kan väl ringa runt så kan vi andra låsa in våra barn och själv hålla oss ifrån vägarna! :x
Jag som inte har tv i min bil känner mig inte speciellt träffad av ditt svensson-påhopp (okej då, lite). Dessutom har ju "vi idioter" kanske passagerare i stolen bredvid som vill kunna se på tv medans man kör.
"Svensson påhopp", den var bra den... :D
Jaså du behöver en tv till dina passagerare, jag som var övertygad om att du, NCR, var intressant sällskap nog!??
Men det var kanske fel... :shock:

Men om jag inte minns fel så har vi haft en tråd här där vi diskuterat rattfyllerister som borde dömas till mord istället för rattfylla och vållande till annans död då dom kört ihjäl andra människor, vilket jag håller fullständigt med om!
Så hur vill du man ska se på dom som i fullt nyktert tillstånd är beredda att påstå att dom kan köra bil samtidigt som dom har TV:n igång för vi diskuterar väl inte TV i baksätet utan den mitt framför näsan, strax intill den där vindrutan som man använder för att koncentrera sig på trafiken.
Om du tycker jag är en "Svensson" då, så visst inga problem med mig men gnäll då inte på folk som inte blinkar i rondellen, dom har inte tid med dig dom kollar på fotboll!
av NCR
frilins skrev: Om du tycker jag är en "Svensson" då, så visst inga problem med mig men gnäll då inte på folk som inte blinkar i rondellen, dom har inte tid med dig dom kollar på fotboll!
:lol: :lol:

Jag reagerade framför allt på att bli kallad idiot. Och visst är jag mycket underhållande som sällskap, t.o.m. så mycket att jag inte tycker mig behöva en tv i bilen. :wink:
Användarvisningsbild
av CarMan
klart man tar bort hastighets srpärren, det är ju ball faktor i det.
sen så är det väll ingen som har den till att titta på när man själv sitter bakom ratten.
av Teemu
vad är det för "ballfaktor" med TV i bilen överhuvudtaget? Är ju betydligt bekvämare att sjunka ner i soffan och slå på en film. Bättre strunta i TV i bilen och ta sig hem säker istället är min åsikt.
av NCR
Teemu skrev:vad är det för "ballfaktor" med TV i bilen överhuvudtaget? Är ju betydligt bekvämare att sjunka ner i soffan och slå på en film. Bättre strunta i TV i bilen och ta sig hem säker istället är min åsikt.
Man kan smiska apan i bilköer? :P
Användarvisningsbild
av Jhonny
CarMan skrev:på cd-rom systemet är det ganska enkelt, men dvd systemet är lite knepigare.
jag skulle inte lägga ner besväret, då analoga systemet snart dör ut!
Ja, de är klart. Då kan man lägga ner det där.
Användarvisningsbild
av Jhonny

Det är tur att det finns klokt och ordentligt folk som du/ni som håller koll på oss "idioter" !!
Användarvisningsbild
av frilins
Inte har jag pekat ut någon så om ni kände er träffade så får ni själv ta ansvar för det! 8)

Men visst, jag provocerade för jag anser det huvudlöst att ha TV:n på instrumentbrädan igång samtidigt som man kör, antar att jag är en riktig "torris" som inte tycker man ska riskera sitt och andras liv.

Vi som har ett stort intresse av våra bilar borde väl framgå med gott exempel på hur säker bilkörning ska gå till.
Själv försöker jag tänka på att dom som åker med mig känner att dom åker säkert och att dom kan lita på mig...

Min kompis som kör taxi (jodå det finns taxichaffissar som kan köra också) hela dagarna kör så bra att jag har hans körning som förebild, otroligt trygg att åka med! :)
Användarvisningsbild
av Driver64
Såg just ett inslag i Rapport om att det snart finns mobiltelefoner med TV-mottagare som förmodligen går att titta på i alla hastigheter... :???:
Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]