Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
har haft problem med min s80 årsmodell 99...innan dog hela instrumenteringen samt airbag lös konstant.

bytte batteri och det blev tydligen lite bättre....men ibland säger den fortfarande att starta om och bensinmätaren dör iblan,men kom till läge sedan...nu dör dock inte hela instrumenteringen..när man stänger av tändningen låter det som om ngt hänger sig förmodligen cem.en...men den är bytt för ca 1 år sedan..kan det vara cem.en som spökar ändå eller är det ngt laddningsrelä???

eftersom inget dör längre och srs airbag lyser ej med det nya batteriet så kan det vara cemen...

bilia hittar ingenting....dom e inte så duktiga med det elektriska på s80 verkar det som...

tacksam för ngra funderinghar å svar mvh,s80 t6 -99
av NCR
s80 skrev:har haft problem med min s80 årsmodell 99...innan dog hela instrumenteringen samt airbag lös konstant.

bytte batteri och det blev tydligen lite bättre....men ibland säger den fortfarande att starta om och bensinmätaren dör iblan,men kom till läge sedan...nu dör dock inte hela instrumenteringen..när man stänger av tändningen låter det som om ngt hänger sig förmodligen cem.en...men den är bytt för ca 1 år sedan..kan det vara cem.en som spökar ändå eller är det ngt laddningsrelä???

eftersom inget dör längre och srs airbag lyser ej med det nya batteriet så kan det vara cemen...

bilia hittar ingenting....dom e inte så duktiga med det elektriska på s80 verkar det som...

tacksam för ngra funderinghar å svar mvh,s80 t6 -99
Har Bilia uppdaterat din bil med de senaste programvaru-uppgraderingarna?
Användarvisningsbild
av s80
den är uppdaterad med det senaste ja...
Användarvisningsbild
av s80
inga mer förslag?
av Jesper
är vad du har! Antingen glapp/kortis i något kommunikationskablage eller en enhet som går in och stör ut kommunikationen.

Själv hade jag dörrstoppare(pinnen som glider in i dörren) som kortslöt kablaget vilket fick till följd att airbag varningen dök upp.

Och näe... Den auktoriserade volvo verkstaden hittade inte felet trots en väldigt utförlig felbeskrivning. Men det finns nog verkstäder som fixar sådana fel också.

Försök registrera när bilen "dummar" sig, och vad du gjorde just då. Annars skall det visst gå att mäta upp CAN-bussen.

Mvh

Jesper
Diameter bränsleslang S70

Hej! S70 98’a, 2.5SE. När jag bytte br&[…]

740 som krånglar

Det är ju årsmodell 1990 men lampan t&a[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Nej, jag kan inte höra något speciellt […]

Sitter inte bränsletrycksregulatorn på […]