Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ufriman
Våra avdelningsbilar V70 140hk -03 -Aut drar 1,4 l/mil gått 2300, körs bara korta sträckor i stan 5-15 km, men de körs hårt
Användarvisningsbild
av åsaboe
Jag vill ju inte vara taskig, men sist jag räknade på bensinförbrukningen låg den på 0,04 liter per mil :wink:
av NCR
åsaboe skrev:Jag vill ju inte vara taskig, men sist jag räknade på bensinförbrukningen låg den på 0,04 liter per mil :wink:
Det var då ett djäkla gasande från dig då... :lol:
Användarvisningsbild
av ufriman
åsaboe skrev:Jag vill ju inte vara taskig, men sist jag räknade på bensinförbrukningen låg den på 0,04 liter per mil :wink:
Hur mycket gas drar den då? eller använder du segel och gummiband?
Användarvisningsbild
av Loner
frilins skrev:Min ligger på 0,88 i medelförbrukning, blandad körning.
Tycker själv att det är mycket.
Rätt bra ändå, tror inte du kan få en V70 att gå så mycket snålare, det är en stor bil.

/L
Användarvisningsbild
av frilins
Ni har nog rätt pojkar, det var bara det att försäljaren sa att bilen drog mellan 0,65 på landsväg... :D
Men det var väl, som vanligt, i nerförsbacke och vid lukten av köttbullar! :roll: :lol:

Kollade nu i Volvo katalogen och där står faktiskt, blandad körning 0,9 för min bil så 0,88 är nog helt ok! 8)
Användarvisningsbild
av Loner
[quote="frilins"]Ni har nog rätt pojkar, det var bara det att försäljaren sa att bilen drog mellan 0,65 på landsväg... :D
Men det var väl, som vanligt, i nerförsbacke och vid lukten av köttbullar! :roll: :lol:

Allt är ju relativt :roll:

Har en kund 9 mil bort, så det blir 8 mil tur o retur.
Den resan gör jag lätt på 0,7 om jag inte har allt för tung blyfot.
Lånade morsans Skoda Felica 1.6:a, den tog 0,63 på samma resa.

/L
Användarvisningsbild
av åsaboe
ufriman skrev:
Hur mycket gas drar den då? eller använder du segel och gummiband?
Hehe, nja inte segel, det blir så ostadigt och jättesvårt att kryssa på 2+1vägar :wink:

Den ligger på strax under 0,8 nm3 biogas per mil, kostar strax under 7:- mil. När bensinen var som dyrast hade jag en bränslekostnad strax under 7:50 per mil. Det är blandad körning med tonvikt på korta sträckor oftast, längre tur då och då.
Användarvisningsbild
av frilins
[quote="Loner]

Har en kund 9 mil bort, så det blir 8 mil tur o retur.
Den resan gör jag lätt på 0,7 om jag inte har allt för tung blyfot.
Lånade morsans Skoda Felica 1.6:a, den tog 0,63 på samma resa.

/L[/quote]

0,7 är ju jättebra, kanske jag når dit också på långkörning.
Ska testa nästa gång jag kör till Halmstad.
av Noodles
Tankade nu ikväll..
Fick i 68L efter att kört 75mil ~0.9L/mil (varav 20mil tor Gävle).

Mindre dyr i drift än den 87ans 745a jag hade innan :wink:
Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]