Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rolepe
Missljud - det värsta som finns :)

Jag köpte bilen, V70 2.5T -05 i höstas och då knäppte det i förarstolen när man svängde, dvs när det uppstod en kraft i sidled på stolen. Lämnade in bilen hos Volvo som fick fixa till det.
Enligt pappret gjorde de följande: "Smörjning av delningsplan mellan sits och ryggstöd". Bevisligen glider de mot varandra på något sätt - vilket innebär att de sitter lösa.
Nu har ljudet börjat dyka upp i passagerarstolen. Var dessutom ute med en kompis V70 -06 som lät helt åt h-e i stolarna, så det är inte bara min bil.

Det måste ju vara något som är löst!? Nån som har en idé om vad jag kan göra åt det? Smörjning känns ju som att måla en rutten träplanka. Jag borde dra åt en bult någonstans(?).

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av speedboat
hej jag hade detta problem på min s80 05 men jag smörjde med ett luktfritt industri smörjmedel det är nu över ett år sen fortfarande knäpptyst så det lättaste är ju att smörja mvh speedboat :lol:
av rolepe
Ok, då kanske jag skulle göra det.
Var smörjer du? Jag har lite svårt att 'se' vart ljudet kommer ifrån.

Om man räknar med att få högre av[…]

Parkeringsbroms i serviceläge

Ni som kör V60 CC, vilken felkodsläsare […]

Köptips v90

Hej Funderar på att uppgradera till en v90, […]