Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:
MrMagoo skrev: 6. Uttag i mittkonsollen, jag har ett extra infällt uttag monterat på sidan av panelen, i höjd mellan växelspak och svävande panelen. Där finns utrymme bakom. Volvo originaluttag av samma typ som i bagageutrymmet, snyggt och funkar bra
Du har ingen bild på det så vi får se?

/Kalle
Jag har en bild på uttaget nu men kan inte ladda upp den i forumet. Antingen vet jag inte hur man gör eller så är det inte tillåtet. Sorry...
MrMagoo skrev:
~Kalle~ skrev:
MrMagoo skrev: 6. Uttag i mittkonsollen, jag har ett extra infällt uttag monterat på sidan av panelen, i höjd mellan växelspak och svävande panelen. Där finns utrymme bakom. Volvo originaluttag av samma typ som i bagageutrymmet, snyggt och funkar bra
Du har ingen bild på det så vi får se?

/Kalle
Jag har en bild på uttaget nu men kan inte ladda upp den i forumet. Antingen vet jag inte hur man gör eller så är det inte tillåtet. Sorry...

Jepp,s kulle vara uppskattat, helt klart man vill ha extra uttag för GPS o telefon där framme istället för i armstödet.
Tack för tipset. Det är lite OffTopic men här är bilden.

Uttaget är monterat av Stendahls bil i Lilla Edet. Jag är jättenöjd. (Åker korta människor och barn i bilen så att sätet ofta är långt fram vill man kanske ha uttaget lite längre fram dock.)

Bild
Lyfter tråden då jag fortfarande har problem att synka min P990i.

Efter lite funderande angående varför bara vissa kontakter synkas visar det sig att ENDAST kontakter med (1) ETT telefonnummer inlagt synkas. Finns FLERA nummer på EN kontakt, tex hem, mobil, jobb osv synkas ej något nummer.

Någon som har samma problem? Någon som löst problemet?

Kvarstår även problem att mobilen tappar kontakten med bilens bluetooth. I hälften av fallen då samtalet varar mer än några minuter kommer ett PULSERANDE ljud i högtalaren varefter förbindelsen bryts. Samtalet går därefter inte att "flytta" till telefonen utan tappas helt. Någon?

/Thomas
Kanske dags att byta telefon. P990 har ju varit en av Sony Ericssons största missar, har ju inte varit annat än problem med den modellen. Jag menar när inte ens Sony Ericsson kan få bukt med sin egen produkt, är det väl ingen idé att gå och tro att Volvo ska fixa detta. De flesta nyare modeller fungerar ju utan problem.
Jag hade flera nummer på samma kontakt i min P990. Det gick fint. Den synkade allt och de kontakter som hade flera nummer dök helt enkelt upp flera gånger i den bilens telefonbok. Alltså namnet med ex "w" inom parantes efter namnet för "Work" och "h" för "Home".
Jag hade senaste firmware i P990 och i bilen.
Brutna samtal förekom på samma sätt som du beskrev. Det uppstod någon gång i veckan. Jag kunde dock ha långa samtal ibland utan avbrott.
Så det enda jag kan tänka mig är kanske att du inte har senaste firmware på båda sidor? Men riktigt bra blir det inte ändå.

Nu har jag gått över till iPhone och det har hitills funkat klockrent (peppar-peppar).
MrMagoo skrev:Jag hade flera nummer på samma kontakt i min P990. Det gick fint. Den synkade allt och de kontakter som hade flera nummer dök helt enkelt upp flera gånger i den bilens telefonbok. Alltså namnet med ex "w" inom parantes efter namnet för "Work" och "h" för "Home".
Jag hade senaste firmware i P990 och i bilen.
Brutna samtal förekom på samma sätt som du beskrev. Det uppstod någon gång i veckan. Jag kunde dock ha långa samtal ibland utan avbrott.
Så det enda jag kan tänka mig är kanske att du inte har senaste firmware på båda sidor? Men riktigt bra blir det inte ändå.

Nu har jag gått över till iPhone och det har hitills funkat klockrent (peppar-peppar).
Har senaste FW i såväl bil som telefon och VOLVOS "expert" på Bluetooth på Bilia Haga Norra har försökt fixa problemet men intge lyckats.

Tja då återstår att byta tll en nyare telefon. Tycker dock att utvecklingen avstannat då det gäller mobiler. P990:ian har ett par år på nacken men klarar allt som de nya telefonerna gör, möjligen med undantag för att den har sämre kameraupplösning än nyare mobiler. Känns lite bortkastat att köpa ny mobil bara för att kontakterna inte synkar.
Hej
Jag har samma problem med 12 v uttagen i min S80,det jag undrar är om någon vet hur man river ner panelen för att kunna montera uttaget själv?
Det borde inte vara jätte svårt,frågan är om man behöver något specialverktyg?
Ingen som jobbar på bilia som har tillgång till en skiss?
Mvh Slezii

(Har en Nokia N95 kopplat till bluetoot radion,det fungerar inte alls som det ska)
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]