Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kört 400 mil med 2.0D (pegotmotorn) i V70 II vibrerar ingenting och drar väldigt lite bränsle för att släpa på 1700 kg.
Bränner väl inga däck vid rödljusena men det är väl ointressant med dagens bränslepriser.
EFI93 skrev:Har kört 400 mil med 2.0D (pegotmotorn) i V70 II vibrerar ingenting och drar väldigt lite bränsle för att släpa på 1700 kg.
Bränner väl inga däck vid rödljusena men det är väl ointressant med dagens bränslepriser.
Du har väll den smartaste motorn som erbjuds idag, men den nya lådan som kommer i höst så blir det ännu bättre.... :D
wide skrev:Tänk så rätt jag fick när jag skev denna tråd. Se hur det går utför för Volvo.
Ja man kan inte säga de är smarta, när det bort gasbilarna oxå. När japsarna liger ljusår för med hybrider mm..

Hoppas det nu inte är för sent för Volvo att vända skeppet.... :???:

Tyvärr är det lätt att gnälla på Volvo när det är Ford som håller i trådarna jag tror Volvo själva har rätt bakbundna händer när det kommer till att säga till, speciellt i dessa dåliga tider för Ford koncernen då pengarna måste användas till annat.

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]