Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollon
Min mätare har ett egen liv. Den går inte till botten med den hoppar mycket. Den visar bara ungefär hur mycket soppa det är i den och det börjar bli jobbit. vad kan felet va?
av FK
Har samma fel på min 945 -97, oerhört irriterande att inte kunna lite på bränslemätaren utan få gå efter trippmätaren...
Svårt att sia...(kanske givaren i tanken)?
av lennart lundberg
Hej Rollon

Det är med all säkerhet givaren i tanken som är sliten.

Lennart
av Rollon
det konstiga var för ett tag sedan när man tutade så gick mätarn i botten :shock: men det gör den inte nu längre. och den reagerar på gaspådrag och när jag släpper efter.
av lennart lundberg
Hej igen.

Min givare i tanken fastnade på olika ställen för att släpskona som löper mot motståndstråden hade fått skarpa kanter som gjorde att den fastnade mot tråden. Det var alltid ¼ tank kvar fast det började att bli tomt. Givaren hade varit med ca 20 000 mil i min 960 -96. Ny givare = OK.

Lennart
av Rollon
har nu även märkt att mätaren liggen precis vid gränsen till rött när det är kallt ute även om jag har full tank. om jag stänger av bilen och startar igen går mätaren till fullt i någon sekund sen till det röda igen.
av mobi
Som sagt, byt givare så är prblemet löst! :)

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]