Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Krull
Drar igång tråden igen...
Jag har liknande problem, fast jag har kod 1-6-1. Efter att kollat på denna tråd så gick jag ut och kollade om magnetkopplingen "funkade". Men det gjorde den inte.
Byglade kontakten som stod ovan. Inget händer.
Matade 12V till kontakten och magnetkopplingen "drog igång".
Nu ska det komma kyla, eller? Det gjorde det inte.. (slut på köldmedel i så fall)
Jag har kikat lite bakom handskfacket, det ser ok ut. Jag har även försökt kolla om det kom 12V till röd/svart, men jag är sån jävla klåpare när det gäller el och voltmätare.(S)
Jag hade den inställd på V(sträck med 3 korta sträck under) och fick ett värde på typ 5 nånting. Så det blir jag inte klok på...
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare.
Krull skrev:Drar igång tråden igen...
Jag har liknande problem, fast jag har kod 1-6-1. Efter att kollat på denna tråd så gick jag ut och kollade om magnetkopplingen "funkade". Men det gjorde den inte.
Byglade kontakten som stod ovan. Inget händer.
Matade 12V till kontakten och magnetkopplingen "drog igång".
Nu ska det komma kyla, eller? Det gjorde det inte.. (slut på köldmedel i så fall)
Jag har kikat lite bakom handskfacket, det ser ok ut. Jag har även försökt kolla om det kom 12V till röd/svart, men jag är sån jävla klåpare när det gäller el och voltmätare.(S)
Jag hade den inställd på V(sträck med 3 korta sträck under) och fick ett värde på typ 5 nånting. Så det blir jag inte klok på...
Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare.
Felkod 1-6-1 = Solgivare.
Man måste lysa med en lampa på solgivaren (sitter vid gallret till den högra högtalaren på intrumentpanelen) när man läser ur felkoder på klimatanl. annars får man felkod 1-6-1.
Detta är precis samma problem jag har kopplar man 12V till min kylkopressor så fungerar den annrs inte, kör man felkod så får jag 1-1-1 hoppas att någon vet vad det är för problem för jag vill hälst inte dra en slad från batteriet och sedan en ström brytare.

Har en 91:ans volvo 745
Vibration i bakvagn xc70

Finns lite luftning osv, men det är ju sjukt […]

Gjorde en service och kontroll av spridarna p&arin[…]

Bygga vevhusventilation?

Tjena! Jag har nyligen köpt en 944 med b230fk[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, monterades av Volvo innan bilen överl[…]