Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SHR
Hei. Har et problem som dere kanskje kan hjelpe med?:
En dag etter at jeg hadde kjørt 12 mil med full bil fik jeg en hård knakkende ljud på høyre siden i framvagnen/forstilling når jeg svingte hard til høyre. Dette skjedde etter at jeg hadde kvittet meg med folkene i bilen. Denne lyden forsvant og kom tilbake etter noen dager. Jeg kontrollerte og fant at spindelleden var gåen på begge siden. Jeg byttet begge og håpet at det skulle være ok. Men lyden er der enda. Nå knakker det når jeg svinger både til høyre og til venstre og av og til også rakt fram. Det knakker når jeg bremser ned til stans i lav hastighet. Det er som om noe glapper. Det er ikke så at ljudet kommer når jeg kjörer i gupp eller så. Jeg tror ikke det er drivknutene. Jeg har sett over alle led og stag, men jeg finner ikke noe feil -men,men. Tenker at det kan være en bussning/stag/led?? Takker for tips. Gjelder V70 1998
av Lala
Hejsan!

Det låter som om det ore stabb stagen fram, de kan vara rätt känsliga ibland...
Användarvisningsbild
av SHR
Lala skrev:Hejsan!

Det låter som om det ore stabb stagen fram, de kan vara rätt känsliga ibland...
Mener du "knarrstaget" som dere sier i Sverige??
av Lala
Det har jag aldrig hört förr, men jag tror att korrekt ord är stabilisator stag. det sitter från neder del av stötdämparen och uppåt och är ett stag med 2 bussningar ca: 2-3 dm långt. det räcker med 1mm glabb i en av bussningarna så låter det som om hela framvagnen håller på att trilla isär.

Gör som så att du hissar upp bilen på en lyft så att du kan stå undertill, se till att dämparna inte är belastde och häng dig i staget och ricka på det, så känner du direkt om det finns något glapp där...
Användarvisningsbild
av ketto
Lala skrev:Det har jag aldrig hört förr, men jag tror att korrekt ord är stabilisator stag. det sitter från neder del av stötdämparen och uppåt och är ett stag med 2 bussningar ca: 2-3 dm långt. det räcker med 1mm glabb i en av bussningarna så låter det som om hela framvagnen håller på att trilla isär.

Gör som så att du hissar upp bilen på en lyft så att du kan stå undertill, se till att dämparna inte är belastde och häng dig i staget och ricka på det, så känner du direkt om det finns något glapp där...
räcker me att gunga på bilen! Gjorde de för mig iaf! glappade som faen!

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]

Bilder