Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bmvictor
hejsan bilkunniga!

min bil har börjat gått väldigt ryckigt vid gas pådrag, liksom hostar. vid ett jämt gasläge går bilen fint.

finns de någon som varit med om detta tidigare eller någon som har ett litet tips om vad det kan vara för fel??

Tack på förhand/ victor
av Bmvictor
nu har jag bytt tändkablar, rotor och fördelarlocket, har dock inte fått bort ryckigheten.:(

kan de kanske vara bränslefiltret?
av Bmvictor
har varit ute idag å bytt luftmasse mätaren och bränslefiltret och luftfiltret, men bilen går fortf dåligt!

Är det bensin pumpen som är dålig!?, och finns det 2 pumpar på dessa bilar? kan man mäta på något sätt och se om de är OK på något vis.?

lr kan de vara nått helt annat?? MVH/ Victor
av SteffeB
Ang pumpar, kolla under bilen i höjd med förarsätet, sitter det 2 st prylar på en plåtbit där så har du en pump och ett soppafilter där, en pryl så är det bara soppafiltret.
På bilar med två pumpar så brukar det vara pumpen i tanken som går sönder och då lägger bilen av när det är ca 20 liter kvar i tanken dessutom.

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtal[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på b&ari[…]

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]