Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av KentJ
Har en standard HU-801:a som huvudenhet. Är det fördraget för CD-växlare i bagaget för dessa?

Å om man vill ha lite mer oumph i basen, vad finns det för rekommenderade utbyggnader?
En påhängslåda kopplad till högnivån på hatthyllans högtalare? Eller finns det någon "orginal låda" (BA-801?? ;-// ) som man pluggar in?

Mvh

Kent J
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Vissa bilar är så kallad Melbus prepped, dvs fördraget kablage för växlaren dock har jag ingen aning om vilka bilar det rör sig om men finns den så borde den ju ligga bakom vänster bagagerumspanel.

Beroende på vilket system det har så sitter de 8" i hathyllan, antingen på 75w eller 100w.
Med 100w dunkar det rätt så fint annars är det väl baslåda som gäller, men det finns då inget riktigt "volvo" anpassat utan det får man bygga sj...
Användarvisningsbild
av KentJ
Mini_ice skrev:Vissa bilar är så kallad Melbus prepped, dvs fördraget kablage för växlaren dock har jag ingen aning om vilka bilar det rör sig om men finns den så borde den ju ligga bakom vänster bagagerumspanel.
Bakom vänster bagagerumspanel sitter en säkringspanel med "en massa kontakter". Hur ska det se ut för att blien ska vara melbuspreppad?
Mini_ice skrev:Beroende på vilket system det har så sitter de 8" i hathyllan, antingen på 75w eller 100w.
Med 100w dunkar det rätt så fint annars är det väl baslåda som gäller, men det finns då inget riktigt "volvo" anpassat utan det får man bygga sj...
Vilken märkning har 100W högtalarna?

Å var sitter slutsteget?

Mvh

Kent J
Användarvisningsbild
av Mini_ice
I säkringshållaren ser du nog inte om den är melbus preppad, det är en kraftig svart kabel som borde komma fram "för sig" och inte sitta ihop med någon kabelstam, fixar en bild senare! :D

Jag har för mig att alla 100w är gula. annars får någon gärna rätta mig!!

Slutsteget sitter under passagerar stolen!!

Ja, det är väl dags för mig att sv&[…]

Ford explorer då? Är ju en rebadgad VW,[…]

En D2 skulle jag säga. Ligger på 0,45 m[…]

När jag svänger ganska kraftigt, tex i e[…]