Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:Fina resultat! Gillar blåa pos. ljusen :-)))))

/Kalle
Tack. Fast det stod att de skulle vara vita. Men det var ändå denna färgen jag förväntat mig. Xenonliknande kan man väl kalla det.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Har varit på Biltema idag.
Som jag skrivit i en annan tråd ska jag byta ena lagret bak på bilen, vilket visade sig bli hela navet eftersom detta sitter ihop. Eftersom jag inte hade någon momentnyckel innan så köpte jag en sån där, 499 kr 10 års garanti.

Sen har jag köpt röd hammarlack... Oj så fina oken skall bli nu :)

Får väl återkomma med rapport i morgon.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Här kommer lite bilder från dagens arbete.
Har bytt navet.
Bild

Bild

Sen så var det till att stålborsta, slipa oken och göra rent med t-röd. Sen målades de med hammarlack.
Bild

Bild

Har bara målat de bakre idag. Får se om jag orkar ta de främre i morgon.

Är nöjd med resultatet. Får se hur länge det håller.
Användarvisningsbild
av Nexus
snyggt :D sen skulle det inte skada med lite rostskydd i hjulhuset på vissa saker som börjar rosta lite :(
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev:snyggt :D sen skulle det inte skada med lite rostskydd i hjulhuset på vissa saker som börjar rosta lite :(
Ja jo jag tänkte lite på det också. Får se när det blir av.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tomas88 skrev:
grammse skrev:snyggt :D sen skulle det inte skada med lite rostskydd i hjulhuset på vissa saker som börjar rosta lite :(
Ja jo jag tänkte lite på det också. Får se när det blir av.
Vad är det som rostar? Har jag missat nåt? ??:-/

"Sportigt" med lackade ok (B)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tomas88
~Kalle~ skrev:

/Kalle
Nja de är väl inte så farligt, men det börjar komma lite på olika delar. Om du tittar på första bilden (av de senaste) så kan man ju se lite på länkarmen t.ex.

Men sen så ska ju alltid grammse analysera allas bilder så in i hel... :D :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Tomas88 skrev:
~Kalle~ skrev:

/Kalle
Nja de är väl inte så farligt, men det börjar komma lite på olika delar. Om du tittar på första bilden (av de senaste) så kan man ju se lite på länkarmen t.ex.

Men sen så ska ju alltid grammse analysera allas bilder så in i hel... :D :wink:
Tack för den passningen Thomas :wink:
Men har jag inte rätt? ska bilen hålla många år till så är det bara fram med stålborste och spraya så det står härliga till :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Tomas88
grammse skrev: Tack för den passningen Thomas :wink:
Men har jag inte rätt? ska bilen hålla många år till så är det bara fram med stålborste och spraya så det står härliga till :lol: :lol:
Jo du har så rätt så. Man vill ju inte att bilen ska se ut som en Ford eller Mercedes :D

PS Tomas utan h är det Magnus.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 137
Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]