Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CalleKula
Tänkte som nybliven Volvo ägare höra om det är någon som vet vad en 8000-mila service brukar ligga på i Stockholmsområdet.
Bilen jag har är en S60-02 med 170 hk motorn.
Användarvisningsbild
av munin
Hej
Gjorde 8000 mila service på upplandsmotor i arlandastad för 2900 på bilia i segeltorp skulle dom ha 3800 för samma service, så det lönade sig att köra 13 mil tor. Ett annat plus var att väntetiden var kortare också
I mitt fall var det en 2.4t men tror inte priset skiljer sig nämnvärt.
av CalleKula
Tackar för den informationen, verkar som det kan löna sig att ringa runt lite då med andra ord.
av Noodles
Min 2.4T ska in på 8000mila service nu så jag kollade runt lite, 2800:- på Volvo i Falun/Borlänge och 3300:- i Hedemora.

Han jag talade med på Volvo i Hedemora menade att de skiljer beroende om de hade dyr eller billigare olja, eller nåt i den stilen. :???:
av NCR
Noodles skrev:Min 2.4T ska in på 8000mila service nu så jag kollade runt lite, 2800:- på Volvo i Falun/Borlänge och 3300:- i Hedemora.

Han jag talade med på Volvo i Hedemora menade att de skiljer beroende om de hade dyr eller billigare olja, eller nåt i den stilen. :???:
Så länge det är en akrediterad Volvoverkstad skall väl deras olja hålla måttet ändå tycker man ju.
av Noodles
Absolut (hoppas jag)! :)
Både ställena är Volvohandlare/verkstäder (HansPerssonBil och RolfEricssonBil).
Castrol helsyntet (av Volvo rek) 0/30 använde REBil.

Fanns gott om tider.. 8)

Uppgraderas mjukvaran om det kommit nån ny sen den bilen servades/mjukvaruuppgraderades senast?
Alltså ingår det i servicen?
av NCR
Noodles skrev:Absolut (hoppas jag)! :)
Både ställena är Volvohandlare/verkstäder (HansPerssonBil och RolfEricssonBil).
Castrol helsyntet (av Volvo rek) 0/30 använde REBil.

Fanns gott om tider.. 8)

Uppgraderas mjukvaran om det kommit nån ny sen den bilen servades/mjukvaruuppgraderades senast?
Alltså ingår det i servicen?
Inte vad jag har förstått det som. Jag fick be om det.
av Noodles
Och för det tar dom endast 1499:- + arbete eller? :???:
av NCR
Noodles skrev:Och för det tar dom endast 1499:- + arbete eller? :???:
"Happy Deal" mon. 8)
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]