NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ther77
Jag fick meddelandet Motorfunktion nedsatt som info. Ingen motorlampa lyste. Jag tycker att bilen ger ojämn gas när jag håller jämn gas på pedalen. Någon som varit med om samma sak och fått en lösning?
av agb007
Stanna stäng av motorn starta och kör vidare.

Har fått det vid 2-3 tillfällen när jag försökt smyga iväg efter start och växlat upp för snabbt vid kall motor
av ther77
tyvärr spelar det ingen roll om bilen är varm eller kall bilen rycker vid vid alla varvtal om man håller jämn gas, känslan är som att det gasar och det bromsar hela tiden
av ther77
testade att stänga av klimatanläggningen helt o hållet då gick den bättre sen satte jag på den o då börja den gå ryckigt o varvtalen går upp o ner var på helmia bil o beställde tid för fel undersökning o då sa en av killarna att jag skulle stänga av fläkten o sen sa han inge mer har även snackat med en kille som är kunnig på bilar o han förklarade en massa angående klimatanläggningen att de kan rycka lite när man kör men inte så mycket ? de blir väl bara att hosta upp pengar då tyvärr:( synd för vi har haft bilen i snart 3år å den har funkat utan problem.
av Doby
ther77 skrev:testade att stänga av klimatanläggningen helt o hållet då gick den bättre sen satte jag på den o då börja den gå ryckigt o varvtalen går upp o ner var på helmia bil o beställde tid för fel undersökning o då sa en av killarna att jag skulle stänga av fläkten o sen sa han inge mer har även snackat med en kille som är kunnig på bilar o han förklarade en massa angående klimatanläggningen att de kan rycka lite när man kör men inte så mycket ? de blir väl bara att hosta upp pengar då tyvärr:( synd för vi har haft bilen i snart 3år å den har funkat utan problem.
Världens längsta mening eller....
av ther77
Doby skrev:
ther77 skrev:testade att stänga av klimatanläggningen helt o hållet då gick den bättre sen satte jag på den o då börja den gå ryckigt o varvtalen går upp o ner var på helmia bil o beställde tid för fel undersökning o då sa en av killarna att jag skulle stänga av fläkten o sen sa han inge mer har även snackat med en kille som är kunnig på bilar o han förklarade en massa angående klimatanläggningen att de kan rycka lite när man kör men inte så mycket ? de blir väl bara att hosta upp pengar då tyvärr:( synd för vi har haft bilen i snart 3år å den har funkat utan problem.
Världens längsta mening eller....

Roligt.att.du.tillför.forumet.med.dina.lösningar... (R)
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.