Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
945S skrev:Ojdå, nu försvann visst ett av mina inlägg! Vad konstigt.
Censuren. Vissa åsikter är endast tillåtna. :wink:
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
945S skrev:Märkligt att så många tror att en (minst) tio år gammal bil (med en konstruktion som är säkert 25 år...) skulle vara bättre än en tillverkad idag. Vet ni inte att utvecklingen går framåt?
740/940-serien var nog kanon jämfört med många av sina samtida, men tanken att de skulle kunna mäta sig med t ex en XC90 idag är ju skrattretande.
Nu var ju frågeställningen så skriven att man fick ge sin personliga reflektion (vilka de allra flesta i tråden inkl. mej själv har gjort) över vilken Volvo man tycker är bäst. Tror du uppfattat det hela lite snett!

//David
av 945S
"Ställ inga frågor om X" går ju inte att tolka på annat sätt än att dessa faktorer inte skall vägas in.
Men vill ni absoult tro att en decennier gammal bil är bättre än dagens bilar får ni gärna tro det. Har ni sett filmen där en modern mellanklass-Renault gör mos av en 940 i en frontalkrock?

Som jag sade i ett inlägg som tydligen blev censurerat så kör jag själv en 945, och det är ju en mycket bra bil för pengarna idag, som begagnad. Men fick jag disponera valfri Volvo i nyskick utan hänsyn till ekonomi så inte fan skulle jag välja en sån. Jag tror väldigt få skulle göra det.
Senast redigerad av 1 945S, redigerad totalt 0 gånger.
av 945S
camaro69 skrev:
945S skrev:Ojdå, nu försvann visst ett av mina inlägg! Vad konstigt.
Censuren. Vissa åsikter är endast tillåtna. :wink:
Ja det är tydligen så. :-)
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
945S skrev:"Ställ inga frågor om X" går ju inte att tolka på annat sätt än att dessa faktorer inte skall vägas in.
Men vill ni absoult tro att en decennier gammal bil är bättre än dagens bilar får ni gärna tro det. Har ni sett filmen där en modern mellanklass-Renault gör mos av en 940 i en frontalkrock?

Som jag sade i ett inlägg som tydligen blev censurerat så kör jag själv en 945, och det är ju en mycket bra bil för pengarna idag, som begagnad. Men fick jag disponera valfri Volvo i nyskick utan hänsyn till ekonomi så inte fan skulle jag välja en sån. Jag tror väldigt få skulle göra det.
Jo men det är fortfarande likväl irrelevant!!

Trådskaparen skrev såhär :
Pehr skrev:Vilken är den bästa Volvon som man kan ha?
Ställ inga frågor om livstil, familjeförhållande, ekonomi eller dylikt.
Motivera bara varför just den Volvon som ni tycker är bäst är bäst.
Och eftersom trådskaparen frågade efter vilken bil man upplevde vara bäst så har folk svarat därefter!

Så låter vi detta vara det sista offtopic i denna tråd och återgår till topic!

//David
av Pehr
Jag inser att min fråga var rätt så otydlig. Jag menade ungefär så här: Vilken Volvo klappar ditt hjärta varmast för? Vilken skulle du välja om du valde helt fritt? Ekonomi, familjesituation och dylikt lägger inga hinder. Som svar tänkte jag mig exempelvis:
"Volvo Duett: En lättmekad kultbil som enkelt rymmer min åkgräsklippare när jag åker till landet" eller "Volvo C70 cab: Underbar att cruisa omkring med varma sommarkvällar". Även om man är mångmiljonär som Ingvar Kamprad så kan man ju tycka att Volvo 245 är bilarnas bil.
Användarvisningsbild
av Amapola
Raptgb 915 är outstanding. Den tar dig dit du vill oavsett om det finns väg där eller inte. Sen är den ganska rå i utseendet också.
Användarvisningsbild
av DogWalker
Min 745-88B var den bästa volvon enligt mig, den har tjänat mig troget. Inga värre saker alls och fortfarande en motor som kändes pigg trots 28 000 mil. Men nu är den borta sen en vecka tillbaka.

Nu är det istället min nya V50 -09 som är den bästa Volvon, hoppas jag... :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
V70 är bästa bilen hittils.

Skulle jag få välja en ny bil utan kostnad hade det blivit XC90 med all utrustning.

/Kalle

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]