Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Jag tycker min V70 är bäst :-)-) Tar mig alltid dit jag vill och är rolig köra och trafiksäker och enligt mig en av de snyggaste karosser volvo gjort. 8)
Användarvisningsbild
av camaro69
En gammal "kutrygg". Alltså PV.

En alldeles underbar bil med kanonbra väghållning i sin ålderklass.

Lite av en drömbil är en isblå PV Sport 1965. Original naturligtvis. 8)
av 945S
Märkligt att så många tror att en (minst) tio år gammal bil (med en konstruktion som är säkert 25 år...) skulle vara bättre än en tillverkad idag. Vet ni inte att utvecklingen går framåt?
740/940-serien var nog kanon jämfört med många av sina samtida, men tanken att de skulle kunna mäta sig med t ex en XC90 idag är ju skrattretande.
Användarvisningsbild
av camaro69
945S skrev:Märkligt att så många tror att en (minst) tio år gammal bil (med en konstruktion som är säkert 25 år...) skulle vara bättre än en tillverkad idag. Vet ni inte att utvecklingen går framåt?
740/940-serien var nog kanon jämfört med många av sina samtida, men tanken att de skulle kunna mäta sig med t ex en XC90 idag är ju skrattretande.
Är det fel att vara nostalgisk?

Efter att ha provkört XC90 T6 en längre period, så anser jag att det var en stor besvikelse. Känns inte som XC90 skulle leda utvecklingen inom Volvofamiljen direkt.

Trevligt utseende, men vilken drög.
Användarvisningsbild
av Tomas88
945S skrev:Märkligt att så många tror att en (minst) tio år gammal bil (med en konstruktion som är säkert 25 år...) skulle vara bättre än en tillverkad idag. Vet ni inte att utvecklingen går framåt?
Det är ju mycket som skall vägas in då man bedömmer vilken bil som är bäst för en själv.
Alla har ju också olika prioriteringar och förutsättningar.
Trådskparen specifiserar ju inte heller vad han menar med bäst utan frågar "Vilken är den bästa Volvon som man kan ha?"

Då kan det ju också vara lite svårt att svara på om en ny bil för över 300 000:- eller en begagnad 940 för 35 000 kr är bäst.

Alltså det finns inget givet svar på denna frågan utan alla får tycka vad de vill.
av DDD
Pehr skrev:Vilken är den bästa Volvon som man kan ha?
Ställ inga frågor om livstil, familjeförhållande, ekonomi eller dylikt.
Motivera bara varför just den Volvon som ni tycker är bäst är bäst.
Vad tycker du själv 945S, vilken volvo är bäst?
av 945S
Tomas88 skrev:
Det är ju mycket som skall vägas in då man bedömmer vilken bil som är bäst för en själv.
Alla har ju också olika prioriteringar och förutsättningar.
Trådskparen specifiserar ju inte heller vad han menar med bäst utan frågar "Vilken är den bästa Volvon som man kan ha?"

Då kan det ju också vara lite svårt att svara på om en ny bil för över 300 000:- eller en begagnad 940 för 35 000 kr är bäst.

Alltså det finns inget givet svar på denna frågan utan alla får tycka vad de vill.
Det stod ju uttryckligen i frågan att ekonomi inte skulle vägas in.
Användarvisningsbild
av Tomas88
945S skrev:
Det stod ju uttryckligen i frågan att ekonomi inte skulle vägas in.
Det gjorde det inte alls. Det stod "Ställ inga frågor om livstil, familjeförhållande, ekonomi eller dylikt."

Som motiv till att en bil är bra kan ju vara att den är billig att äga.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]