- lör 28 jun 2008, 10:00
Vad en säljare i en butik säger kan du nog helt bortse ifrån. Upplever du att bilen skiljer sig från specarna så bör du väl ta det med verkstaden i första hand. Kan de inte hjälpa dig får du väl reklamera din bil.
Som jag sagt tidigare, den V70II 2.4D Geartronic jag kör nu drar 0.83l/mil vid snabb körning. Hade jag legat i laglig fart hade den helt säkert legat enligt spec utan vidare, dvs 0,77L/mil.
bugget skrev:Jag pratade med volvo igår och då fågade jag varför min bil drar 0,76-0,79 blandad körninng när det står 0,65 i papprena. Jag fick som svar att det är helt okej för att det sitter partikelfilter på den som drar en deciliter också så då kommer man upp i dom siffrorna. hmm borde inte de stått i papprena direkt?Vi får väl förutsätta att du talat med din återförsäljare och inte Volvo AB, för de har inget med din bil att göra.
Vad en säljare i en butik säger kan du nog helt bortse ifrån. Upplever du att bilen skiljer sig från specarna så bör du väl ta det med verkstaden i första hand. Kan de inte hjälpa dig får du väl reklamera din bil.
Som jag sagt tidigare, den V70II 2.4D Geartronic jag kör nu drar 0.83l/mil vid snabb körning. Hade jag legat i laglig fart hade den helt säkert legat enligt spec utan vidare, dvs 0,77L/mil.