- tis 01 jul 2008, 20:45
Jag har kollat med diverse linjaler och kan inte hitta någon synlig skevhet. Däremot så är det kvar en del bruna områden som jag antar är korrosion runt vattenkanalerna, möjligen från den gamla packningen, även efter att jag rengjort toppen. Inga nivåskillnader man känner med fingertopparna visserligen men visst skulle det kännas lugnare att plana ned till en helt fräsh yta.
Var hittar man en bra verkstad för topplaning i Stockholmsområdet? Vad brukar det kosta ungefär?
Ang. rengöring av toppen, hur grova metoder kan man använda? Jag har kört med en plastskrapa och sedan en plastborste + motorolja men det känns som om man skulle kunna få ett bättre resultat om man kunde använda någonting med mer "riv" i. Kan man gå på med stålull? Stålborste? Sandpapper?
Motorn har inte gått utan kylvatten, och gick förutom läckan väldigt bra.
Var hittar man en bra verkstad för topplaning i Stockholmsområdet? Vad brukar det kosta ungefär?
Ang. rengöring av toppen, hur grova metoder kan man använda? Jag har kört med en plastskrapa och sedan en plastborste + motorolja men det känns som om man skulle kunna få ett bättre resultat om man kunde använda någonting med mer "riv" i. Kan man gå på med stålull? Stålborste? Sandpapper?
Motorn har inte gått utan kylvatten, och gick förutom läckan väldigt bra.
745 B230F 1998
Såld: 945 S B230FD M47 1995
Såld: 945 S B230FD M47 1995
- By XC60Recharge