Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AWD-97 skrev:Har du læst på nu vad alla lampor betyder på instrument panelen eller har ni inte kommit dit ænnu på Trafikskolan ?
Du tyckte att det var relevant till ämnet på just vilket sätt?

Tillförde diskussionen oerhört. Tack.
av *pettson*
Naddet skrev:
DrEvilBoy skrev:
Naddet skrev:Eftersom jag lovat att jag ska berätta utgången så gör jag det nu; pengarna är återfådda utan större argumentering med säljaren. Kanske tog sitt förnuft till fånga, vad vet jag. Mvh.
Detta skrevs 23 juni och på flashback skrevs den 24 juni att han gav upp.... men han fick ju 1500 kr tillbaka.

Har viss förståelse men det som skrevs tidigare om varvningen.... då är det bara att bita i det sura äpplet och tänka på det vid nästa bilköp.
Och 12500 (11000) för en fin 850 med "defekt" motor är ju ett bra pris.
Naddet, jag hoppas att det går bra med motorbytet så att du får åka bekvämt i din nyinköpta volvo..... när du väl gör det så kommer du säkert att glömma dina tankar om att byta Volvo mot BMW :-)-)

Motorbytet kommer att få vänta eftersom denna motorn visade 10.5 i komp på alla cylindrar, den som gjorde testet sa att detta var bra siffror för en bil som gått närmare 30k mil. Pettson, invändningar? Motorbytet ligger förhoppningsvis en bit fram i tiden, jag ser dock igen mening att byta motor då denna ändå verkar vara såpass "fräsch" som dessa siffror säger.

Ang det där med att byta volvo mot bmw så kommer det aldrig att ändras. Min plånbok tillåter mig dock inte ett köp av en bmw, då jag gärna vill kosta på en sådan om jag likväl ska köpa. Vad sägs om en M3'a/M5'a för 200 000:- ?

Mm, smaka på det. :)
Hoppsan vad jag tycker :?: Tja jag har ingen åsikt alls, din motorkunniga kompis har ju förkunnat att motorn var slut liksom du förkunnade att jag var det i huvudet. Du hade ju dessutom lämnat tillbaka bilen till den lögnaktiga ägaren som sålt dej skräpet mot hot om stämning. Du hade dessutom utan problem fått alla pengarna tillbaka, så inte kan det väl vara din huvudvärk längre hur motorn mår och varför. SÅ jag ger dej ETT tips :idea: Jag kommer nu att visa min* gubbaktiga tjuriga sida* och du får leta information som du önskar. Mej kommer den inte ifrån hur du än bär dej åt iallafall, men lycka till med felsökningen.
*pettson* :lol: precis min åsikt..

Denna tråden är ytterligare ett exempel på att man aldrig kan gömma sig helt på nätet, och att skit flyter...

/Thomas
av *pettson*
Funk skrev:*pettson* :lol: precis min åsikt..

Denna tråden är ytterligare ett exempel på att man aldrig kan gömma sig helt på nätet, och att skit flyter...

/Thomas
på nåt sätt har det en benägenhet att alltid hamna överst i fokus.. (skit alltså)
Pettson;

Hoppsan vad jag tycker :?: Tja jag har ingen åsikt alls, din motorkunniga kompis har ju förkunnat att motorn var slut liksom du förkunnade att jag var det i huvudet. Du hade ju dessutom lämnat tillbaka bilen till den lögnaktiga ägaren som sålt dej skräpet mot hot om stämning. Du hade dessutom utan problem fått alla pengarna tillbaka, så inte kan det väl vara din huvudvärk längre hur motorn mår och varför. SÅ jag ger dej ETT tips :idea: Jag kommer nu att visa min* gubbaktiga tjuriga sida* och du får leta information som du önskar. Mej kommer den inte ifrån hur du än bär dej åt iallafall, men lycka till med felsökningen.

Gulle du, hade jag inte skrivit något om att du skulle ge en kommentar om det så hade du liks förbannat gjort det i vilket fall. Lika bra att vara på den säkra sidan. Vart har jag förkunnat att du är slut i huvudet, jag tycker du bara gett mig allmänt spydiga svar. Men det beror ju helt på hur man tar det, jag vet då inte med mig att jag någonsin sagt att du är slut i huvudet.

Felsökningen behövs inte om du hade läst inlägget lite noggrannare, felet är hittat samt åtgärdat.

/Thomas
Värst vad tyst det blev om att kommentera relevanta saker som denna tråden tillhör.

Sur ? =)
av *pettson*
Naddet skrev:

/Thomas
Värst vad tyst det blev om att kommentera relevanta saker som denna tråden tillhör.

Sur ? =)
Skulle jag tillföra nåt relevant så skulle jag ju hjälpa till med felsökningen.Det har jag ingen lust med har jag ju klargjort.
Nu vet jag inte om nån går på att en bil som ryker riktigt blått så katastrofalt att bilen måste lämnas tillbaka. Den tog ju litervis.. plötsligt slutar med detta eftersom du rengjort tändstiften och fördelarlocket..
Men jag har varit med lite för mycket för att gå på den lilla.. mera relevant än så blir det inte.. Du förolämpar folks intellekt genom att ens påstå en sån sak..
CP2 skrev:Tråden som vägrar dö.......apropå det; vet ni vad det är för en skillnad på en mördarsnigel och en BMW?
Snigeln har slemmet på utsidan... :mrgreen:

Denna tråden ger mig ett gott skratt varje dag efter jobbet - Naddet du är SÅÅÅÅ bortgjord :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Bilder

Tack! Med andra ord går inget att justera […]

Min kylfläkt verkar inte fungera/starta. Min[…]

Finns ingen hydralik i spegeln.