Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag är en lycklig volvoägare, Dock har jag ett litet problem med min 740-GLT automat, 91:a.
Problemet är att den bara stannar lite när den vill, den typ dör helt, all el funkar rätt men den kommer inte igång även om motorn rullar när man försöker att starta.vänta någon minut sen startar den helt normalt och går igen ?:-/

jag blir inte klok på den ??:-/

Vad säger volvobröderna
av extreme78
Skulle kolla bränsle relät..
Hade själv en 740 som gjorde lika dant lödde bara om relät så fungerade bilen ..

löddningarna i relät brukar lossna...antingen om du lödder om alla punkter i relät eller skaffar nytt..
av Volvo740_GLT
Bränslerelät sitter bakom askkoppen, man får plocka bort askkoppen, sedan förvaringsfacket under radion.
sen är det de vita relät.

Lycka till :!:
Användarvisningsbild
av Volvo-740GLT
Jag har kollat bränslerelät, tittade noga på alla lödningar och brytarna, de såg helt OK.
Kan det vara bensinpumpen eller tändspolen?
fdsl skrev:
Jocke S. skrev:Har du kollat impulsgivaren?
prova att sluta relät med fingret samtidigt som du startar
:lol: Jag är helt bakom flötet
Vet inte ens var den sitter.

Att sluta relät med fingret lät som rena shaolin trixet för mig,,,jag ska googla mig fram för att lära mig hur en impulsgivare ser ut. det blir spännande 8)
Volvo-740GLT skrev:
fdsl skrev:
Jocke S. skrev:Har du kollat impulsgivaren?
prova att sluta relät med fingret samtidigt som du startar
:lol: Jag är helt bakom flötet
Vet inte ens var den sitter.

Att sluta relät med fingret lät som rena shaolin trixet för mig,,,jag ska googla mig fram för att lära mig hur en impulsgivare ser ut. det blir spännande 8)
tyckte du skrev att du hade kollat lödningar och kontakter på relät det är det vita har för mig att det är längst till vänster i andra raden annars fins det beskrivet i en annan tråd vilka nr du kan bygla på sockeln

Ah såpass. Ja det är ju en trevlig bil.[…]

Vad händer om man bara kopplar ur sladden til[…]

Backljus

Det ser väldigt mycket ut som dessa: https://[…]

Läser ut med en elm-bt android