Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Naddet skrev:
Mimika skrev:jag förstår inte riktigt topic skaparn här...

du har fått all information som behövts, för att få en bild av bilens skick.
När du säger den stått stilla hela vintern och förmodligen inget underhåll...
Du har därav köpt bilen med denna info på skallen utan att göra en riktig undersökning ?

där efter kör du sönder en bil som gått 30.000 km och du anser att allt skulla vara i nytt skick.. tror du att en 1934 Ford som kanske gått 20.000 km och inte haft underhåll på gud vet hur många år och enligt din metafor eller vad jag ska kalla det för.. "vid det miltalet samt pengarna så förväntar jag mig att den ska vara i nyskick" tror du att forden är det när den kanske koster 200.000-400.000 kr pga ålder. raritet. samt veteran bil ?

Jag tror du har skrämt/hotat den föra ägaren med stora skadeskånds krav. och sakt att din mor som är advokat eller vad nu hon är, och hon kan sätta ditt dig.. Vad är detta för mafia takter...?

När du köper en gamal bil så ska du alltid finna i att det finns dolda fel som uppdagas för eller senare.. även på någolunda nya bilar så finns det fel. men som inte du kanske ser men andra gör det....Som är van vid att hålla på med bilar

Edit..

Sen säger du riktigt dumma saker om pettson som har hjälp så många personer i detta forum och i hans omkrets.. hans hemsida är ur duktigt detalierat och har både hjälp mig och farsan. innan jag registrat mig här. jag personligen vill att du ska be honom om förlåtelse för ditt betende som du vissat honom efter att han velat hjälpa dig
Jag fattar inte att du orkar lägga ner energi på sådant du inte verkar dig förstå, läs konsumentlagen ang privatköp. Jag orkar inte svara på samma fråga 14 ggr till. Det du säger är iofs delvis sant, att en gammal bil som gått närmare 30 000 mil inte kan förväntas som ny. Men den bör dock förväntas gå som den ska i den prisklassen jag köpte bilen, därmed finns det inget mer att diskutera eftersom du inte vet just specifika detaljer i just min situation.

Pettson däremot tycker jag inte varit till någon större hjälp, utan mer varit allmänt spydig. Kanske jag som uppfattat honom fel, man jag ser ingen anledning till varför jag ska be om ursäkt då han har den attityden mot mig. Sorry pettson, ta det inte personligt.
Nej nej du behöver inte vara orolig att jag ska ta åt mej.. jag sorterar hårt vem jag lyssnar på om kunskaper, rättigheter och moral och jag lovar att du är inte ens i närheten av min KANSKE lyssna hög.. :-)-)
*pettson* skrev:
Naddet skrev:
Mimika skrev:jag förstår inte riktigt topic skaparn här...

du har fått all information som behövts, för att få en bild av bilens skick.
När du säger den stått stilla hela vintern och förmodligen inget underhåll...
Du har därav köpt bilen med denna info på skallen utan att göra en riktig undersökning ?

där efter kör du sönder en bil som gått 30.000 km och du anser att allt skulla vara i nytt skick.. tror du att en 1934 Ford som kanske gått 20.000 km och inte haft underhåll på gud vet hur många år och enligt din metafor eller vad jag ska kalla det för.. "vid det miltalet samt pengarna så förväntar jag mig att den ska vara i nyskick" tror du att forden är det när den kanske koster 200.000-400.000 kr pga ålder. raritet. samt veteran bil ?

Jag tror du har skrämt/hotat den föra ägaren med stora skadeskånds krav. och sakt att din mor som är advokat eller vad nu hon är, och hon kan sätta ditt dig.. Vad är detta för mafia takter...?

När du köper en gamal bil så ska du alltid finna i att det finns dolda fel som uppdagas för eller senare.. även på någolunda nya bilar så finns det fel. men som inte du kanske ser men andra gör det....Som är van vid att hålla på med bilar

Edit..

Sen säger du riktigt dumma saker om pettson som har hjälp så många personer i detta forum och i hans omkrets.. hans hemsida är ur duktigt detalierat och har både hjälp mig och farsan. innan jag registrat mig här. jag personligen vill att du ska be honom om förlåtelse för ditt betende som du vissat honom efter att han velat hjälpa dig
Jag fattar inte att du orkar lägga ner energi på sådant du inte verkar dig förstå, läs konsumentlagen ang privatköp. Jag orkar inte svara på samma fråga 14 ggr till. Det du säger är iofs delvis sant, att en gammal bil som gått närmare 30 000 mil inte kan förväntas som ny. Men den bör dock förväntas gå som den ska i den prisklassen jag köpte bilen, därmed finns det inget mer att diskutera eftersom du inte vet just specifika detaljer i just min situation.

Pettson däremot tycker jag inte varit till någon större hjälp, utan mer varit allmänt spydig. Kanske jag som uppfattat honom fel, man jag ser ingen anledning till varför jag ska be om ursäkt då han har den attityden mot mig. Sorry pettson, ta det inte personligt.
Nej nej du behöver inte vara orolig att jag ska ta åt mej.. jag sorterar hårt vem jag lyssnar på om kunskaper, rättigheter och moral och jag lovar att du är inte ens i närheten av min KANSKE lyssna hög.. :-)-)
Okej, då är vi överens om någonting iallafall.
855glt-97 skrev:
Naddet skrev:Jag gav bilen tillbaka i ett sämre skick än vad jag fick den i, ja. Det har du absolut rätt i men som jag försökte förklara så anser JAG att detta var ett dolt fel, sen får du ha vilken uppfattning du vill ang det. Men det var iaf min åsikt, och den framförde jag till säljaren som verkade inse detsamma och betalade tillbaka pengarna.
Jäkligt synd om säljaren att han inte visste sina rättigheter utan blir lurad av en sån som dig. Lite synd att det inte var min bil du köpte.

Lurad, jag är imponerad att du kan säga att säljaren blev lurad utan att du har någon vetskap om mitt specifika fall, utöver det jag beskrivit i denna tråden då. Men det är alldeles för lite information för att du ska kunna yttra dig om att säljaren blev lurad i just detta fall.

Gott folk, jag känner att det jag skriver här blir bara kommenterat på ett negativt sätt så jag tror jag håller mig borta härifrån numera. Hejs.
av *pettson*
Att Ens TRO att du skulle få nån positiv respons av dina egna rader som beskriver din åsikt och handlingar är väl lika långsökt som att borra i urberg med en kokt morot.. MEN Att du FÖRVÄNTADE DEJ andra åsikter säger väl en hel del om en skev bild för ansvar..
*pettson* skrev:Att Ens TRO att du skulle få nån positiv respons av dina egna rader som beskriver din åsikt och handlingar är väl lika långsökt som att borra i urberg med en kokt morot.. MEN Att du FÖRVÄNTADE DEJ andra åsikter säger väl en hel del om en skev bild för ansvar..
Att försöka få ett vettigt och någorlunda konkret svar ur dig var väl jävligt dumt att tro. Du är precis som en gammal surgubbe som förbarmar sig över dagens samhälle och allt jävulskap som pågår runt i kring oss, precis så.

Skit samma, orkar inte argumentera med dig.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60