Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
grammse skrev:
bjompa skrev:De där tjaffset om lagligt eller inte me "bussblinkers" å lysande orange fram är helt lagligt..
på sidan okej men inte orange lysande i framblinken sk USA lampor. icke godkänt på besikt eller av polis. jag klarade mig men en varning om jag lovade att omedelbart byta tillbaka till vanliga blinkerslampor :roll:
men du kanske nu iofs bara menade sidoblinkers :oops:
Du får ju ha vitt å orange framåt, rött å orange bakåt, vet inte va du träffade för lirare me påhittade regler...
Användarvisningsbild
av Braweheart
grammse skrev:
bjompa skrev:De där tjaffset om lagligt eller inte me "bussblinkers" å lysande orange fram är helt lagligt..
på sidan okej men inte orange lysande i framblinken sk USA lampor. icke godkänt på besikt eller av polis. jag klarade mig men en varning om jag lovade att omedelbart byta tillbaka till vanliga blinkerslampor :roll:
Nä vänta nu.. det skall var oki med orange lysande lampa även i framblinkersen.
Användarvisningsbild
av Braweheart
grammse skrev:Brawehart! Jag gillar din posivitet trotts att vi här inne brukar vara snabba på pika varandra lite :wink:
Tackar..
Ja att pika varandra tillhör bilforum på en lagom nivå.. Hehehe.. Helt lugnt.. :-)-)
Användarvisningsbild
av Nexus
Braweheart skrev:
grammse skrev:
Nä vänta nu.. det skall var oki med orange lysande lampa även i framblinkersen.
ja i USA men i sverige är det icke godkänt. jag fick varning av polisen och lilla syster hade USA blink på SAAB 9/3 och hon fick påpekande i flygande besiktning. jag har papper på det, Felaktor färg på positionsljus eller vad det stod ??:-/ och då 9/3 glasen även separata reflektorer för blinkers och sidomarkering men ändå ej godkänt :(
Var även inne på besiktningen med en husvagn och det första de sa var att bilen ej är godkänd med orange lysande framblinkers även fast det bara var husvagnen som skulle kontrolleras.
Så jag hävdar det inte är godkänt med orange lysande framblinkers :-)-)
Användarvisningsbild
av Braweheart
grammse skrev: ja i USA men i sverige är det icke godkänt. jag fick varning av polisen och lilla syster hade USA blink på SAAB 9/3 och hon fick påpekande i flygande besiktning. jag har papper på det, Felaktor färg på positionsljus eller vad det stod ??:-/ och då 9/3 glasen även separata reflektorer för blinkers och sidomarkering men ändå ej godkänt :(
Var även inne på besiktningen med en husvagn och det första de sa var att bilen ej är godkänd med orange lysande framblinkers även fast det bara var husvagnen som skulle kontrolleras.
Så jag hävdar det inte är godkänt med orange lysande framblinkers :-)-)
Men bilprovningen här säger att det är OK..
Användarvisningsbild
av Severin
Braweheart skrev:
bjompa skrev:Tjenare brawehart din gamla volvoskojare...
Hur går de me blinkersen då??
Jo grejorna till fra blinkersen kommer på fredag.. :lol:
Jo precis har ringt till SBP och kollat detta..
Då fattar jag inte vilken lirare du snackade med.
Jag citerar en annan kille som slog huvet på spiken så att säga

"I en värld av byrokrati måste alla saker man har på bilen vara E-märkta, alltså E-godkända. Denna märkning slutar gälla (även om den rent fysiskt finns kvar på saken) om du modifierar sakens funktion eller användninsområde och eftersom sidoblinkersen numer även fungerar som positionsljus så är den inte godkänd och därmed olaglig."
Användarvisningsbild
av Nexus
bjompa skrev:
grammse skrev:
Du får ju ha vitt å orange framåt, rött å orange bakåt, vet inte va du träffade för lirare me påhittade regler...
sen när blev det godkänt ha orange lysa frammå/bakått på bilen?? gult eller vitt/rött är det ändå jag vet som är godkänt :roll: men jag ska ringa POLISEN kontrollera imorgon för att få svart på vitt.Påhittade regler tror jag inte de använder sig utav utan de gör folk som tror det är okej men sen när man får böta så kanske man inser att så var det ej visst :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av Braweheart
Jaja.. På SBP sa dem när jag ringde att oranget och gult ljus var likvärdigt på bilen.
Jag vet inte, men jag kommer att köra med det iaf.. Då jag fått klartecken där ifrån..
Användarvisningsbild
av bjompa
Om de nu bara får vara vitt/gult framåt så är de väl så, de är ju upp till den polis man träffar på om han är färgblind eller inte.
Å om SBP säger att de är likvärdigt så är de ju bara att köra på de.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 27

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]