Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Jag tycker att inredningen är grymt snygg! Håller hög klass enligt mig!

Snyggast är S80 Executive!
S80 Executive med Nötbrun Softläder är extremt snygg där är det "Audi" klass som många nämner det

/Kalle
~Kalle~ skrev:S80 Executive med Nötbrun Softläder är extremt snygg där är det "Audi" klass som många nämner det
Även XC90 Executive med kastanjebrunt softläder (med vita sömmar och piping) håller absolut högsta klass! 8) :)
Jag kan tycka att XC60'n är den som är minst fyrkantig av de nya interiörerna. Jag trivs väldigt bra med Volvos instrumentpaneler hellre dem än tex Mercedes. Jag gillar när det är enhetligt och uppradat, ju fler knappar de bättre :)

XC70 II
Bild

XC60
Bild

Vad tror ni om denna inredningen fast med svart ratt och växelspaksknopp istället, och alu.panelen??
robbygg skrev:Vad tror ni om denna inredningen fast med svart ratt och växelspaksknopp istället, och alu.panelen??
Jag är inte så mycket för ljusbeiga interiördetaljer, t.ex dörrsidor. Ser trist ut nästan direkt! Jag tycker att svart/lemon green + alupanel är absolut snyggast!
Även D5 får dessa watch dials på MY 2009. Detta för att markera att D5 är top-of-the-line dieseln.
av Pehr
Inredningen i de senaste S80, V70 och XC70 modellerna är mycket fin. En sak iriterar mig dock: Rattarna för värmen och radion är för lika och sitter för nära. När jag vill höja/sänka temperaturen så tar jag tyvärr ofta fel ratt och höjer/sänker av misstag radion istället - och vise versa.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]