Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Kände du inget i vintras?
Jag har nu bytt skivor och belägg fram och bak men väntar på att färgen på oken ska torka. Ska ut och prova imorgon.
Det mesta av problemet är borta. Ska dock balancera fram fälgarna då jag har en parkerings skada på en fälg.
Jag gav inte något högt pris för mina bromsar. Köpte 4 skivor som är slitsade och borrade samt belägg från bromsmannen.se och handbromsbackar och monterings detaljer på mekonomen. Allt arbete gjorde jag själv. Kostade en käftsmäll när jag slant med tången. :-(O) Fjädrarna till handbromsbackarna var mindre roliga att montera men till slut tog jag ett snöre som säkerhet vid fjädern så att det inte skulle bli en rekyl om man slinter... :-)-)
hmm kanske skulle prova att byta dessa skivor och se vad som händer.

men ska verkligen sådant här komma lite "poff" kommer det inte suxesivt?
klart jag kör nästan aldrig bilen och min sambo kör småvägar så är nog svårt att upptäcka.
Fisketorp skrev: klart jag kör nästan aldrig bilen och min sambo kör småvägar så är nog svårt att upptäcka.
Inte för att snacka illa om fruntimmer men jag har en kollega vars fru höjde stereon för att det väsnades om bilen. Hon körde hem 3 mil med punktering. Vilket var upphov till ljudet... :idea: Klockrent, fälgbyte och däckbyte i ett...
Volvo on call och GSM

Det där med 2025 stod i artikeln länkad […]

Låsta bakdörrar på s80

Är ingen traktorbyggare själv, så […]

Hej igen, felet återstår. Jag trodde a[…]

"Limp home mode" ?

Vilka felkoder? Du listade bara att modulerna hade[…]