Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Ja camaro 69 jag har en camaro 96 i garaget cab, och jag äter ävae beltbuster steak på Texas Long Horn. med nöje
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag håller med Loner.
Men det ska vara mycket tillbehör så man inte känner fisksmaken så mycket... :roll:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Guligan
Haha, ja och tillbehören består främst av MÅNGA O.P. 8)
av matzen10
Jag har provat 1 gång och det räckte, för mig.
Mat ska vara tilltalande både för näsa och gom och då passar inte surströmming mig. Å andra sidan äter jag lingonsylt som en del skyr som pesten.. Och har gärna senap till köttbullar ;-).

---> Matz
Användarvisningsbild
av Hasse63
Vad vore livet utan surströming. ?:-/

Jag äter det 3-5 gånger varje höst och 4-8 st varje gång tillsammans med färskpotatis (om det finns) gul lök, creme frech och gene tunnbröd. Gumman gör en "klämma" av allt och äter. Till det görna en kall öl. :-)-)
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ätit surströmming en gång då jag var liten & besökte släkt i Hälsingland. Smakade inte så illa men fy fan vilken stank.

Har för mig att det var någon tant från norra delen av Sverige som flyttade till Göteborgs området för x antal år sedan & envisades med att öppna surströmmingsburkar på balkongen..... De flesta stortadsbor har ju aldrig känt denna...... "ovanliga" doft & om jag inte minns fel så slutade det med att hon blev vräkt efter upprepade klagomål från grannarna som var synnerligen upprörda :D :) :D .
Användarvisningsbild
av camaro69
V70BiFuel03 skrev:...... "ovanliga" doft & om jag inte minns fel så slutade det med att hon blev vräkt efter upprepade klagomål från grannarna som var synnerligen upprörda :D :) :D .
"Ovanliga doft."

Ovanliga stank är nog ett bättre ordval.

Doft är något positivt. "En ros doftar underbart." " En vacker dam med underbar parfymdoft."

Men luktar det avträde, så stinker det.

I min värld så stinker surströmming.
:wink:

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]