Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Om man har möjlighet att välja en XC60 T6 med "endast" Driver Support paket, Herrgårdsvagnspaket, Premium Sound plus några val till typ armstöd, bärkassehållare, progressiv servo alternativt en D5 med allt det jag räknat upp samt automat och ännu fler "roliga" kryss i tillvalslistan så blir det inte så lätt att välja.

Jag är ingen dieselmänniska, jag har testat D5 i både nya V70 och XC70 och tycker väl att det är "sådär", det funkar bättre på en XC med diesel-ljudet...

Jag vet inte ännu om det blir någon XC60 alls, men om det blir så är jag intresserad av att höra lite synpunkter på både motorval och utrustning från andra "likasinnade", samt om det är "smartare" att ta en XC70 för att slippa asfaltsindianer och liknade.
av dali
Vilken som är rätt val ekonomiskt beror på godtyckliga beslut från våra kära politiker, så det är omöjligt att säga. Just nu lär dieseln vara bättre, om du kör någorlunda normala sträckor per år.

Andrahandsvärdet på SUV:ar har sjunkit kraftigt senaste halvåret. I USA har försäljningen störtdykt: http://blog.wired.com/cars/2008/06/rising-gas-pric.html

Skulle tro att en XC70 är ett (ekonomiskt) säkrare val, som dessutom ger mindre badwill bland trädkramarna. Om du ska dra tungt och saknar E-kort så har jag hört att XC60 kan dra mer, men skillnaden är inte gigantisk.
Sådana artiklar är jätteroliga att läsa nu i efterhand man beställt en mini suv. Man känner sig lite som en skurk.

Sen skullle jag nog ta en D5 med automat och lite fler tillval istället för en T6. Jag undrar egentligen vad Volvo tänkte på när dom släppte det motoralternativet till XC60 med tanke på allt snack om miljön idag. Tror inte bensinslukande monster är så värst lättsålda i andra hand varkens nu eller framåt i tiden.

Jag skulle absolut välja till Panoramaglastak om du är inne på XC60'n! Annars tror jag Driver Support paket, Herrgårdsvagnspaket, Summun innehåller det mesta som man kan tänkas vilja ha. Möjligtvis Subwoofer paketet med.
Tänk på att om du inte väljer till RTI'n så får man en fin plastlucka istället mitt i konsolen, vilket ser ganska knasigt ut.
T6, utan tvekan....
Vi dieselägare har blivit grundlurade.............. :twisted:
Användarvisningsbild
av Appel
Jag har fått "klartecken" från min arbetsgivare och tänkte ta midsommarhelgen på mig att bestämma mig.

Ärligt talat så har jag börjat glida lite åt diesel-hållet, men med dom 3 ovanstående inläggen så vete tusan...

Om jag tar bilen på 4 år istället för 3 år (chefen har gett mig ett maxbelopp för månadskostnaden) så kan det bli en T6'a med följande utrustning:
Driver Support paket
Herrgårdsvagnspaket
Panelinlägg Nordic Light
Bärkassehållare
Textilmattor
PTC snabb defrost
Hastighetsberoende servo
Parkeringshjälp fram
Bakre mittarmstöd med mugghållare
Premium Sound
Subwoofer
iPod-anslutning
RTI (för att slippa plastluckan!!)
Delbart drag
Merac 18"
Terra Bronze och Soft Beige och Espresso brunt läder

Men som sagt, då "måste" jag ha den i 4 år! Tar jag dieseln så kan jag kryssa lite till i listan samt att det bara blir 3 års leasing...
av dali
Ta bilen du känner mest för, brukar bli bäst resultat då ... eftersom det är en tjänstebil så är ekonomin inte lika kritisk, det är väl bara att lämna tillbaka den när kontraktet löper ut om T6:an blir "omöjlig" att sälja.
XC90_Executive skrev:Välj till bränsledriven värmare! Det är ett måste! :-)-)
Jag tänkte föreslå detsamma :idea:

Och sen.....4 år är lagom till nästa bilbyte

/Kalle
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.