Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevak
Parkera bilen i stan igår i linköping för att träffa några vänner. Åkte hem 3 på natten. Idag när jag tar ut bilen så ser jag fetaste jävla bucklan på motohuven och brevid är de bucklat utåt på 2 ställen. Ser ut som någon jävla idiot slagit med sin knytnäve. Men förstår inte hur de andra 2 utåt bucklade bucklorna uppkomit.
Vi i familjen har så jävla otur med bilarna de är inte första gången något sånt här händer.
Bilen är fan ny nästan.
av ontop
Trist!
Kan trösta dig med att jag blev påkörd av en tant igår på en parkering. Väntade tills ägaren (tanten) kom tillbaka och påpekade att min lack satt på hennes kofångare, kommentaren blev: Det var inte jag, hade det varit jag hade jag ju inte parkerat bredvid dig! Bussigt! Fick henne till sist att fatta och erkänna misstaget, tycker dock att det är för j*****t att hon pajjar min bil och så är det jag som får bekymret med försäkringsbolag, verkstad och hyrbil.
Har fått en del andra repor också men det kan jag inte skylla på någon annan (buske nära vägen utanför Brösarpsbackar i Skåne).
av Sevak
Hade inne bilen idag hos en plåtslagare. 7500 kr och försäkring tar också 7500. Jag väntar nog 1½ år tills nybilsgarantin går ut o har helförsäkring på bilen då kostar de 3000 kr. Plåtslagaren sa att de va ren misshandel.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]