- ons 18 jun 2008, 22:26
Min V70II har en del transmissionsljud när man kör kring 1200-1600 varv och ger ordentligt med gas, ett svagt sjungande ljud i transmissionen som påminner en aning om det som kan uppkomma i gamla slitna bussar. Är detta normalt? Bilen är ju mycket tyst i övrigt men undrar om det kan vara något farligt. T ex om man kör 50 på femman eller sexan och ger gas låter det en del, en aning också när man inte ger gas.
Känner ju igen ljud av detta slag från andra bilar och jag brukar klaga på ljud och får alltid kommentaren "inom toleranserna!". Troligen blir det samma denna gång... blev skickad till Motormännen när jag klagade på klonkljud från växellådan på den S80 jag hade innan och fick höra att det var normalt (kändes som de kände Volvo-handlaren... som skickade dit mig).
Vad göra?
Per H
Känner ju igen ljud av detta slag från andra bilar och jag brukar klaga på ljud och får alltid kommentaren "inom toleranserna!". Troligen blir det samma denna gång... blev skickad till Motormännen när jag klagade på klonkljud från växellådan på den S80 jag hade innan och fick höra att det var normalt (kändes som de kände Volvo-handlaren... som skickade dit mig).
Vad göra?
Per H
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24