Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

1. Det verkar som om det bara skiljer några hundralappar jämfört med orginaldelar från volvo?
2. Till en XC70 2005 är max släpvagnsvikt för BOHs dragkrok endast 1600kg medans andra krokar tål 1800kg (Vilket sammanfaller med bilens maximalt tillåtna släpvagnsvikt). Har du bara B-kort spelar inte detta någon roll men om du har eller tänker skaffa BE är dessa 200kg värdefulla. Med nya regler för släpvagnsvikter om några år kan det också vara bra att ha en krok som tål vad bilen tål. Kolla om detta "problem" även är relevant för din modell.
borstarmicke skrev:Drag + kabelsats kostar väl närmare 5500:- + programmering för ca 700:- så det blir ändå en skillnad på ca 1500:-...

Men skiljer det i max släpvagnsvikt så får det väl ändå bli original, har BE.
Ok, ja då är det ju en liten priskillnad iallafall. Det är inte alls säkert att det är en skillnad i max släpvikt för just din modell, kolla detta bara så är det väl lugnt.
Jag har ingen erfarenhet av BOH's produkter men däremot monterade jag i helgen Volvos delbara drag på min S80N och det fungerade hur smidigt som helst. Jag jobbade försiktigt och tänkte mig för inför i princip varje moment och då gick det på ca 2 timmar. Det går att göra betydligt fortare men det hade onekligen känts tråkigt att sabba nåt på den nye bilen... ;)

Jämförde lite med bilderna på BOH hemsida och de saknar bl a en förstärkningsplåt som sitter över de två bultarna som man drar fast draget med mot sidobalkarna på bilen. BOH har vanliga brickor istället. Kanske inte spelar nån roll om max dragvikt är mindre.

MVH

//Mr T

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]