Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Andyman2
Var ute och körde med min bil idag och lyssnade på en skiva. Plötsligt så tystnar musiken. Testade då att växla in en ny skiva men inget där heller!
På displayen står det bara cd error. Efter att ha pakerat bilen en stund så testar jag cd´n när jag skall iväg, och då så funkar det. Sedan efter en timme så tystnar den igen.
Några tips?
av Andyman2
Ingen som har varit med om något liknande?
När jag körde en skiva idag så tystnade musiken och det lät som om spelaren sökte efter "rätt spår". Sedan kom musiken tillbaka igen.
Det va en orginalskiva i bra skick som spelades.
Är det dyrt/krångligt att laga spelaren?
av Homestream
Har precis samma problem. Lär kosta slantar om man åker till Volvo för "undersökning"
av Andyman2
Homestream skrev:Har precis samma problem. Lär kosta slantar om man åker till Volvo för "undersökning"
Har du pratat med Volvo?
av Tank
CD-ERROR......på min hu-803 fastnade cd i växlaren när jag skulle byta låt/ta ut cd. vet ej vad detta beror på.vädret då plasten i materialet utvigas...dålig cd??...men för att få ut cd tog jag en annan cd och stack in och tryckte lätt ner/upp på båda sidor om den som satt fast för att få ut den..och ut kom den..
av Andyman2
Hos mig så funkar växlingarna utan problem. Det är under uppspelning som det händer något!
av Homestream
Har inte varit på volvo, men lär få åka förbi imorgon för idag hängde sig hela cd'n. "Cd-error"

My bad... Har inte en hu-850 utan en "6-cd-växlare med MP3- och WMAkompatibilitet" Men problemet är det samma
av 1c3m4n
Har exakt samma problem med min HU-850. Tydligen som jag förstått det hela ett vanligt problem.
Man kan åka till volvo och få en så kallad utbytes stereo, en bättre begagnad med andra ord, men många delar på dom är bytta då, display etc.
Detta är något dom på Volvo kommer rekommendera dig att göra.
Pris: 5000 kr

Eller så kan man köpa en ny.
Pris 10000 kr

Alternativ 3(Detta väljer jag).
Om man inte har en AUX utgång vilket jag tror ingen som har HU-850 har(?) så kan man köpa en så kallad iMIV adapter.
http://www.brl.se/(finns säkert andra återförsäljare) klicka på iPod / iPhone i bil välj sedan iMIV Volvo-integrering.

Pris med installation: Från 4750 kr
av Mich
Jag frågade och fick även ett pris för inskick på reparation. Tror det var ca 2500kr. Oj, kan ju bli hur dyrt som helst med reparation, tänkte jag.

Senare har jag fått reda på att Volvo har ett fast pris på reparation av HU-850. Så priset jag fick var inklusive lagning.

Kan ju vara en modell om batterierna bara blir ti[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.

XC90 USA Köp med motorproblem

Har stiftet gått av och ramlat ner när […]