Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

fan vad det diskuteras hit o dit.. köpte en häromdan och den funkar utmärkt. visst brusar det till lite då och då men va fan det är ju en sjysst liten manick ändå om man nu vill ha en mp3 spelare i bilen billigt.. till er som tvekar ... KÖP DEN...
Det är en sändare så den passar med stor säkerhet till de flesta radioapparater som finns. Själva USB grejen sänder ut signal via FM bandet. Sen är det bara att ställa in frekvensen på radion. Så ja den kommer att funka med HU-605 såväl som till HU-601, HU-603.
Tjena igen

Ville bara meddela att jag har nu äntligen masat mig in till stan och köpte sändaren äntligen.

Den fungerar faktiskt helt utmärkt och det är bara mp3 filens kvalité som sätter gränsen. Om någon har provat i en riktig ljudanläggning i bilen kan gärna posta en kommentar också.

Märkte om man har spelaren på full volym så sprakar det litegranna som om ljudet "peakar" över. Att sänka volymen ett steg på fm sändarens spelare gör susen. Det är väl ändå nästan så på alla bärbara spelare.

USB minne med U3 fungerar faktiskt. Åtminståne min Sandisk Cruzer 4GB. Så länge man skapar en ny mp3 katalog i roten. För musik i /Documents/Music kommer inte kännas av

Sen måste jag nämna om räckvidden... 5m står det, men ställde en annan bil 30 meter ifrån och så länge det är i samma höjdnivå så hörs det lika bra i den andra bilen som i den bilen sändaren sitter i ! Borde fungera utmärkt på motorvägarna.

5 tummar upp
greeeken skrev:Hur kan du ens jämföra dessa 2?
Helt olika system som jobbar helt olika
Den gör precis samma sak som ni vill uppnå med en FM sändare,sen att ena är gjord av plast och ena metall har föga betydelse.
Jag fick äran att prova denna FM sändaren i helgen och precis som jag sa tidigare..en återger inte alls den ljudbild man vill åt.
jag blir lika trött varje gång jag tänker på det, det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!
Dom gör precis samma sak..sänder musik till stereon.
en gör det väldigt dåligt och en gör det bra. det är ju det som är själva grejjen.
Som en annan skrev tidigare, FM sändaren "brusar" lite då och då..vad är det för mening att ha den då då? när jag provade räckte det att vrida den 2 grader så tappade den sändning..
Hmm... men pris skillnaden är också ganska stor mellan produkterna IMIV och FM sändaren.
Sedan måste man göra en installation av IMIV och i FM sändarens fall bara att ansluta till 12v uttag och ställa in radion.
Vill du sedan ta med den till en annan bil är det bar att ta ur den ur 12v uttaget och plugga in den i nästa bil, Sedan får man ta att ljudkvalitén inte är den bästa från FM sändaren, till cd nivå kan man aldrig komma då radiomottagerna inte når upp till den nivån, men det är ändå så mycket annat som låter i bilen när du kör. Motor, däckbuller ungar som skriker och ibland sitter kärringen och tjatar om hur du ska köra, ( Har dock skaffat gps men det verkar inte hjälpa ) :P
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]

Ja, elbil är inte för alla. Vissa ser […]

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]