Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cippen
Tjena

Lämnade in min bil XC70-04 idag på 10000mila service.
Upptäckte igår att det var olja på skyddkåpan i plast som sitter under bilen, trodde att det var packningen i oljefiltret som hade börjat läcka.
Påpekade detta idag till Bilia och när jag fick tillbaka bilen så sa dom att det var vinkelväxeln som hade läckt lite olja, och vi bokade in en ny tid för detta.
Som tur är så har jag Maxitrygg försäkring som täcker detta, frågade killen som jag hämtade ut bilen av om det är så att dom byter ut vinkelväxeln.

Han sa att dom inte gör det utan slipar till den och sätter på en ny del eller hylsa, hann inte riktigt uppfatta det han sa eftersom jag hade en hungrig och trött ettåring som var i upplösningstillständ
Min fråga är om detta är en habrovink lösning dom har och att samma problem uppstår igen eller om det är en bra lösning dom har hittat på från Volvos sida.

Tacksam för svar
av matzen10
På min (S60 AWD, -04) så byttes hylsan. Kostade 1100:- när växellådan redan var nere för annat.
Och det har räckt hittills och jag har inte hört om andra svaga delar på systemet. Tror det räcker med andra ord.

M V H
---< Matz

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.