Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Hur man gör såna här saker ska inte skrivas på forumet.
Anser man att man måste dela med sig av dylika uppgifter, så gör det via PM eller mail. Skriva det på forumet gör bara att oärliga människor som inte redan kan det lär sig mycket lättare.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Blinky83
håller med om att inte skriva hur man gör på forumet så därför undrar jag om någon kan skicka ett PM eller mail som svar till mig.
Är så att jag har en 264 som jag har satt i en motor från 850 -96 (D5252T) med motorstyrsystem MSA 15,7 inte med pinne till startspärr utan chip i nyckeln.
Jag har flyttat över hela elhärvan till motorn inkl startspärren, liten svart box. Har klippt alla kablar till den o märkt upp dom utom en som som går till databoxen. Vore bra om jag kunde ta bort boxen helt eller bara koppla förbi den så jag kan starta motorn. (kan kolla in bygget på http://www.garaget.org/blinky) det är bara det här kvar nu så kan jag provstarta :)
av *pettson*
Blinky83 skrev:håller med om att inte skriva hur man gör på forumet så därför undrar jag om någon kan skicka ett PM eller mail som svar till mig.
Är så att jag har en 264 som jag har satt i en motor från 850 -96 (D5252T) med motorstyrsystem MSA 15,7 inte med pinne till startspärr utan chip i nyckeln.
Jag har flyttat över hela elhärvan till motorn inkl startspärren, liten svart box. Har klippt alla kablar till den o märkt upp dom utom en som som går till databoxen. Vore bra om jag kunde ta bort boxen helt eller bara koppla förbi den så jag kan starta motorn. (kan kolla in bygget på http://www.garaget.org/blinky) det är bara det här kvar nu så kan jag provstarta :)
Svaret är NEJ du kan inte varesej skippa boxen eller för den delen gå förbi chippet i nyckeln. Systemet MÅSTE användas komplett.
Användarvisningsbild
av Blinky83
Jaha.. hm.. ska man surra fast nyckeln på immobilizern o koppla in den så den känner av nyckeln hela tiden då eller.. borde ju gå att koppla nå sladdar så det lurar startspärren, lär ju inte vara så avancerat på en gammal -96a
av *pettson*
Blinky83 skrev:Jaha.. hm.. ska man surra fast nyckeln på immobilizern o koppla in den så den känner av nyckeln hela tiden då eller.. borde ju gå att koppla nå sladdar så det lurar startspärren, lär ju inte vara så avancerat på en gammal -96a
Om det inte är så avancerat så varför fråga? Systemet är inte ett dugg avancerat. Men det är såpass bra iallafall att det inte räcker med att leka med några kablar.
Användarvisningsbild
av Blinky83
nej men jag tänkte fråga så att det blir rätt så att jag inte förstör något då jag vet att några vet hur man ska göra. Trodde man skulle få hjälp här men icke. Ska ju bara koppla ur så jag kan starta min motor som sitter i min 264. Jag antar att det inte är avancerat på så gammal bil men tillräckigt för mig
av *pettson*
Blinky83 skrev:nej men jag tänkte fråga så att det blir rätt så att jag inte förstör något då jag vet att några vet hur man ska göra. Trodde man skulle få hjälp här men icke. Ska ju bara koppla ur så jag kan starta min motor som sitter i min 264. Jag antar att det inte är avancerat på så gammal bil men tillräckigt för mig
Vi tar det från början? FÖR att starta din bil så krävs rätt nyckel och ett fungerande antistöldsystem. OM du vill komma runt detta så får du göra det på eget bevåg med risken att just förstöra nåt. Det är inget vi hjälper till med oavsett hur besviken du känner dej. Det är inte intressant VARFÖR du har dessa problem och att det sitter ju *Bara i din 264*. För tipset står ju här och då går ju det utmärkt för en mindre nogräknat att läsa innantill och sno grannens bil med också. Aldrig funderat så långt?
Ett tips är ju att du är lite driftig och funderar på hur du kan flytta över chippet på din nyckel och hur du enklare än enklast kan flytta över antennringen på ett eller annat sätt så att allt fungerar exakt som tänkt. På samma gång har du stöldskyddat din egen bil.
Användarvisningsbild
av Blinky83
men det var ju därför jag skrev att någon kunde MAILA eller skicka ett PM till MIG om tips o inte skriva på forumet! jag vill inte ha startspärren på min, jag har redan ett eftermonterat larm i bilen som funkar. därför är det enklast möjligt att bara koppla ur den o jag kan använda min nya efterlägtade motor
Användarvisningsbild
av Blinky83
Rätt gammal tråd nu men kan berätta att jag fick hjälp till slut men inte här dock, men har använt 850:ns startspärr o nyckel så tar jag ur nyckeln i min 264 så går den ej att starta utan rätt nyckel :P
av Uninium
Då lånar jag lite,har den försbaskade pinnen och hur kopplar man ur den?
Dra ett PM till mig med beskrivning,har fått ett tips men vill gärna veta så att den är rätt.
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]