Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej.

En lite konstig fråga på ett bilforum men men :D .

Sambon har ett knä som hon fick opererat för ca: 3veckor sedan (menisken), stygnen togs bort för en vecka sen.

Vi åker till Turkiet på lördag för sol/bad i 14 dagar, sambon frågade sköterskan som tog stygnen om att sola ärren men hon visste inte.

Vad tror/vet ni om detta med att sola med färska ärr, ska man sätta nåt plåster el dyl över :???: .
Användarvisningsbild
av Nexus
kan ej svaret för jag solar inte ens i sverige utan operation :mrgreen: men vill önska en trevlig semester i turkiet :D
Användarvisningsbild
av A80TD
Jag tror man ska vara extra försiktig, för säkerhets skull. Jag har några ärr på en hand och en armbåge och jag upplevde att i början hade den nybildade huden inte den normala pigmenteringen. Efter något år verkar det ha blivit lite bättre men det är svårt att säga om skyddet är exakt lika bra som original. Jag ser att nu får även ärret de där fräknarna som jag får på resten av armen när jag solar och jag ser inga tecken på att jag bränner mig mer där än på huden i övrigt.

Kör med en kraftig sunblock-kräm eller plåster om krämen irriterar på ärren på semestern och resten av sommaren också. Det blir ju fula fläckar förstås men det är ändå hälsosammare än att bränna sig.

Trevlig semester 8) 8) :D
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej igen.
Tack för svar, hon får köpa något plåster eller dyl på apoteket.

Trevlig semester på er också 8) 8) :D .
av peyote
Kan kan man, men det blir inte så vacker och kan sticka.
Jag solar iofs ny tatuerad och det har aldrig blivit några skador. Men ärren brukar sticka lite.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hej på er igen :D .

Nu har vi kommit hem till den Svenska sommaren igen (10-15 gr och regn), i Turkiet var det sol & bad och 35-40 gr varmt :D .
Det gick bra med sambons knä, hon köpte kirurgtape på apoteket som hon klistrade över ärren.

Fortsatt trevlig sommar på er, om än med lite bättre väder än det är nu :D .

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]