Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har fått problem med centrallåset på min volvo 850. För några veckor sedan så funkade det fint, sedan slutade det att fungera. Det ända som funkar är dörren man har nycklen i plus bensinlocket. Inga andra dörrar låses. Jag har kollat säkringen och den är hel, dock när jag kollade säkringarna så uppmärksammade jag att många utav säkringarna var av för hög ampeere styrka mot vad det står i instruktionsboken, är detta något att oroa sig för? Relät för Centrallåset och fördröjning av innebelysning verkar helt då det klickar till när man låser dörren. Är mycket tacksam för svar!
PilsneR skrev:Jag har fått problem med centrallåset på min volvo 850. För några veckor sedan så funkade det fint, sedan slutade det att fungera. Det ända som funkar är dörren man har nycklen i plus bensinlocket. Inga andra dörrar låses. Jag har kollat säkringen och den är hel, dock när jag kollade säkringarna så uppmärksammade jag att många utav säkringarna var av för hög ampeere styrka mot vad det står i instruktionsboken, är detta något att oroa sig för? Relät för Centrallåset och fördröjning av innebelysning verkar helt då det klickar till när man låser dörren. Är mycket tacksam för svar!
:mrgreen: Var jeg deg ville jeg skiftet ut sikringer som ikke stemmer,for og være helt sikker,gikk selv over mine sikringer her om dagen,og alle er av riktig ampere. :-)-)
Börja med att kolla om det kommer ström fram till c-låsmotorerna i dörrarna när c-låset aktiveras. Motorerna går ibland sönder men kanske inte alla samtidigt. Kommer det ingen ström till motorerna får man gå vidare och kolla reläet eller matningen till reläet.
js1 skrev:Börja med att kolla om det kommer ström fram till c-låsmotorerna i dörrarna när c-låset aktiveras. Motorerna går ibland sönder men kanske inte alla samtidigt. Kommer det ingen ström till motorerna får man gå vidare och kolla reläet eller matningen till reläet.
Har provat att byta relä men icket. Låser jag med nyckel någon av dörrarna eller skuffen så låses enbart tankluckan.
och låser jag med larmdosan så aktiveras bara larmet. Och låser jag alla dörrar och skuff med nyckel så aktiveras larmet som det ska.

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]