Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När man lägger i trean är det som ett motstånd sista biten så att man måsta ta i lite extra. Glömmer man detta skrapar det ordentligt i växellådan. Mycket irriterande. Händer dock inte varje gång.
Någon annan med erfarenhet från detta??
joakim1 skrev:När man lägger i trean är det som ett motstånd sista biten så att man måsta ta i lite extra. Glömmer man detta skrapar det ordentligt i växellådan. Mycket irriterande. Händer dock inte varje gång.
Någon annan med erfarenhet från detta??
Ja det är cynkringen som inte slitit in sig ännu.
Användarvisningsbild
av ziaal243
hur mkt har den gått ?
av joakim1
Den har gått 450mil
av NCR
Tydligen ett ganska vanligt "fel". Om det fortsätter, be dom byta till den speciella växellådsoljan Volvo kör med för lådor som krånglar. Quaker State Gearbox Oil har jag för mig den hette....funkade fint, både på min nuvarande (enl vad förra ägaren sa på telefon till mig om att hans etta var trög att få i) och min tidigare bil.
av Knasen
Tjenare,

Har du haft bilen sedan den var ny? Har problemet funnits hela tiden?
Hur gammal är bilen?
Om så är fallet, ska du nog uppsöka en verkstad för att ta reda på vad det är, jag antar att det är ett garantijobb. En ny typ av infästning av växelvajern på växellådan har börjat att användas, kan vara så den som spökar,
av joakim1
Har nu varit inne med bilen. Svaret blev att det är ett kännt fel men man vet inte vad man ska göra åt det. Vad säger man???
Användarvisningsbild
av CarMan
joakim1 skrev:Har nu varit inne med bilen. Svaret blev att det är ett kännt fel men man vet inte vad man ska göra åt det. Vad säger man???
slit hårt på cynkringarna så går det över!
av *pettson*
CarMan skrev:
joakim1 skrev:Har nu varit inne med bilen. Svaret blev att det är ett kännt fel men man vet inte vad man ska göra åt det. Vad säger man???
verkligen ett brilliant tips.... klart att lösningen på ett toleransfel vid tillverkningen löses med våld från kundens sida?..
Kanske bättre att volvo återkallade bilarna så ni märkesmekaniker fick plåga synkringarna ordentligt? På så sätt så kan man få dom inslitna på *nybilsgarantin*?

Kanske bättre ta reda på vad som är problemet egentligen?.. toleransfel?.. konstruktionsfel?... monteringsfel?.. ja vadsomhelst..?
av NCR
*pettson* skrev:
CarMan skrev:
verkligen ett brilliant tips.... klart att lösningen på ett toleransfel vid tillverkningen löses med våld från kundens sida?..
Kanske bättre att volvo återkallade bilarna så ni märkesmekaniker fick plåga synkringarna ordentligt? På så sätt så kan man få dom inslitna på *nybilsgarantin*?

Kanske bättre ta reda på vad som är problemet egentligen?.. toleransfel?.. konstruktionsfel?... monteringsfel?.. ja vadsomhelst..?
Som jag sa i ett tidigare inlägg löser verkstaden detta genom att byta ut till en annan olja i lådan. Förvånar mig att inte Carman visste om det..

Det är en propp istället för spolar[…]

Sedan behöver en elbil + dieselbil som kan d[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]