Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nyss så lös lambdasonlampan upp i displayen och jag åkte till polaren som hart testinstrumentet och den indikerade att luftmassemätaren är knas på...kan den verkligen göra så att motorn dör så tvärt som den gör? bilen har på sista tiden gått ryckigt. Såg att man kunde köpa en Lmm på annat ställe än volvo och billigare...var?

Mvh Uffe
uffe6y skrev:Nyss så lös lambdasonlampan upp i displayen och jag åkte till polaren som hart testinstrumentet och den indikerade att luftmassemätaren är knas på...kan den verkligen göra så att motorn dör så tvärt som den gör? bilen har på sista tiden gått ryckigt. Såg att man kunde köpa en Lmm på annat ställe än volvo och billigare...var?

Mvh Uffe
Tja svärfars bil hoppade och rykte som en "groda" så att den skulle dö helt är väl inte omöjligt men det kan säkert någon bekräfta.

Biltema säljer LMM för en "billigt" peng. kontrolera dok så att du får en som passar din bil gällande nr osv.

men somsagt prova att dra ur kontakten till LMM borde ju fungera bättre då tycker man.
Hej igen

Bara att inse, jag skulle lyssnat på er från början.
Då leveransen av felkodsläsaren verkar dröja så
följde jag fisketorps råd nu ikväll.
Detta är resultatet:

Kabel till LMM ur= bilen uppför sig i stort sett normalt, gick en kvart på tomgång utan problem.

Kabel till LMM ikopplad= Startar spottigt men stabiliserar sig efter ett tag.

Inkoppling av LMM då bilen står på tomgång= Bilen dör direkt

Kan inte vara så mycket annat än LMM:en eller?

Tack för alla tips och råd, nu slipper vi ta andrabilen (utan AC) på semestern

Kalle M
Samma problem som jag har,,kopplar ur lmm och bilen går nästan som den ska,,,lite tröttare bara,,,,kopplar i lmm under tomgång,,dör direkt,,,och den går inte att starta med lmm inkopplad utan bara är nära att gå igång men dör direkt. Gick efter mitt chassienummer och fick fel lmm så nu letar jag efter en med nummer 0280217107 så är det någon på forumet som har en så hojta till
uffe6y skrev:Samma problem som jag har,,kopplar ur lmm och bilen går nästan som den ska,,,lite tröttare bara,,,,kopplar i lmm under tomgång,,dör direkt,,,och den går inte att starta med lmm inkopplad utan bara är nära att gå igång men dör direkt. Gick efter mitt chassienummer och fick fel lmm så nu letar jag efter en med nummer 0280217107 så är det någon på forumet som har en så hojta till

du tänker väl inte köpa en beg?
är ju inte direkt så att du kan se om den är i bra skick. kan ju lika gjärna lägga av efter några månader och en beg kostar väl mer än en biltema med garanti?

hade nog siktat på en org om inte biltema passat
uffe6y skrev:Den sitter precis efter luftburken på min,,,Biltema hade ingen med det numret så jag försöker fixa en ny,,,men det skulle vara intressant att pröva en annan först,,,men men ,,,det är väl bara att dega upp 3 lapp
vart det 850 det gällde? vart bor du?
är välkomen hit att prova våran ifall den passar. bor i munkedals kommun.

Är ju alltid lite trevligare att göra så då man får veta att den dyra del verkligen är felet.
men tror du kan vara lugn, men för säkerhets skull kanske du borde koppla bort batteriet i 20-30min efter att ha kopplat in LMM igen. bara så det inte är något dumt att det behövs nollas.

gjorde iofs inte volvogubben när han bytte svärfars, bara skruva loss och rätt på med nya funkade kanon. även med den gammla ingen nollning. funkade dok inte kanon =P

för er osm funderar på beg så finns ju laga.se eller bildelsbasen
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]