Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varti skrev:
Tackar,,Varsegod,, det är eget bygge kostnad totalt ca 2300 kr i rostfritt så man kom undan lite billigare :D

//Teemu

Ok, bra jobbat! Jo det är ju lite billigare =) a-tech skall ha strax över 20k för steg 3, programvara och 3" framsystem och 2,5" från racekatten..

Någon som vet om a-tech lämnar garanti på sina optimeringar? (om det ex skulle bli strul med motorn av någon anledning efter trimmningen?)
Lindh_ skrev:
Varti skrev:
Tackar,,Varsegod,, det är eget bygge kostnad totalt ca 2300 kr i rostfritt så man kom undan lite billigare :D

//Teemu

Ok, bra jobbat! Jo det är ju lite billigare =) a-tech skall ha strax över 20k för steg 3, programvara och 3" framsystem och 2,5" från racekatten..

Någon som vet om a-tech lämnar garanti på sina optimeringar? (om det ex skulle bli strul med motorn av någon anledning efter trimmningen?)

Du kan teckna försäkring genom autotech om du vill. Men när jag och bror var nere med våra bilar tyckte dom de bara va en onödig försäkring. De som pajjat på våra bilar efter optimering:

Min2,5T: Luftassemätare, hade säkert gått sönder endå för jag har kört med öppet filter.

Brors T5:a : Samma som ovan, gas spjäll och lamellerna börjar slira om man drar fullt på 2:an (16000mil)

De är optimering autotech gör, dom löder alltså inget chip eller så.

Men kan rekomendera Autotech, hur trevliga och hjälpsamma som helst om man fått problem eller bara undrar något
finnepower skrev: Du kan teckna försäkring genom autotech om du vill. Men när jag och bror var nere med våra bilar tyckte dom de bara va en onödig försäkring. De som pajjat på våra bilar efter optimering:

Min2,5T: Luftassemätare, hade säkert gått sönder endå för jag har kört med öppet filter.

Brors T5:a : Samma som ovan, gas spjäll och lamellerna börjar slira om man drar fullt på 2:an (16000mil)

De är optimering autotech gör, dom löder alltså inget chip eller så.

Men kan rekomendera Autotech, hur trevliga och hjälpsamma som helst om man fått problem eller bara undrar något

Ok, låter betryggande att dom vill hjälpa till OM det blir strul efter optimeringen, eller om man bara vill fråga någonting.. :)
Då kanske man skall ta och boka upp en tid för detta, ska dock in med bilen nu på onsdag och fixa lite annat skit såsom länkarmar och bussningar o lite annat som är "slitet".. kommer hamna på 12k+.... :( men men, sen kanske den e redo för steg 3 ;) hehe
WannabeeGBG skrev:Jag kör med BSR's mjukvara och det är lika trevligt nu som i saaben jag hade innan.
Okey, funderade även på BSR tidigare, men de verkar inte ha något "paket" för steg 3 till min bil enl hemsidan iaf..o a-tech verkar vara väldigt bra att ha att göra med också :)
Lindh_ skrev:
WannabeeGBG skrev:Jag kör med BSR's mjukvara och det är lika trevligt nu som i saaben jag hade innan.
Okey, funderade även på BSR tidigare, men de verkar inte ha något "paket" för steg 3 till min bil enl hemsidan iaf..o a-tech verkar vara väldigt bra att ha att göra med också :)
Det är sant. Och givetvis ska du handla av vem du nu tycker känns bäst.
Men tala om hur bilen går sen och hur den låter framför allt.
Funderar oxå på avgas serru.
WannabeeGBG skrev: Det är sant. Och givetvis ska du handla av vem du nu tycker känns bäst.
Men tala om hur bilen går sen och hur den låter framför allt.
Funderar oxå på avgas serru.

Jo visst e det så :)
Jadå, jag skall ge en uppdatering såsnart det har blivit av.. har dock inte bokat någon tid ännu, ska in med den på service på Rejmes först, så får vi se sedan =)

Men ett steg 3 med 1 utblås från A-tech, hur låter det, någon som har kommentar? =)

//Lindh
Varti skrev:Så här blev det på min v70N en dämpare på varje sida lagom ljud oxå :wink: lite dålig bild kanske,,

Bild

Mvh//Teemu
Tur att smaken är delad :-) .... Tycker det blir för mycket styling, dvs man vet ju att det är en rak motor med bara ett avgasrör som bara delar sig sista snutten för att det ska se imponerande ut. Sen klarar jag inte riktig av utblås som är stora på utsidan men bara har ett lite hål på insidan.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Jag håller med föregående talare.[…]

Det låter ju som att det kan bli bra. Monter[…]

Min gör lika dant ibland . D3 chipad, 2011 d[…]

Svänghjulet.