Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mr T
betterlead skrev: Kan man själv byta de här panelinläggen om man skulle känna för det en dag?
.
Ja det ska inte vara några större problem.

Kolla på http://vccs.volvocars.se/, välj där Installation Instructions. Kryss i inredningsdetaljer och välj i listan vilken bilmodell du vill titta på. En bit ner i sökresultatet finns utförliga beskrivningar.

MVH

//Mr T
Användarvisningsbild
av betterlead
Tack!
Inte för att det är aktuellt omedelbart, men jag undrar vad ett sådant panelset skulle kosta?
av Mr T
betterlead skrev:Tack!
Inte för att det är aktuellt omedelbart, men jag undrar vad ett sådant panelset skulle kosta?
Hej,

Jag har bara kollat på priserna som gäller för Volvoanställda. Då kostar en sats med Classic Wood-paneler ca 7.800 kr. Dark Fineline är billigast med ca 5.000 kr. Cross Brushed något några hundralappar dyrare.

Räkna med något högre pris på Bilia el liknande.

Men om jag skulle byte så skulle jag kolla på en bilskrot. Det finns säkert nån lagom krockad bil där man kan plocka panelerna.

Mvh

//Mr T
Användarvisningsbild
av Korny
Guligan skrev:Härligt, vad händer med din gamla bil (måndagsexet), får du ett schysst erbjudande från din handlare?
Om jag förstod säljaren rätt så kommer dom fortsätta felsökningen på min bil och sen sätta ut den i hallen för försäljning. Den nya som jag har beställt e lite dyrare än den förra men jag hoppas på lite goodwill från deras sida så jag slipper lägga pengar emellan. Ska gå igenom den finansiella med säljchefen i veckan så jag får se vart de landar...

Mvh David
Användarvisningsbild
av Korny
Haha... Nu e de finansiella snudd på avklarat och det blev inte riktigt som jag hade velat kan man lugnt säga.

Säljaren första bud va att jag skulle lägga 44000:-(!) utöver de jag redan lagt, 17000:- för värdeminskning och resterande 27000:- för extra utrustning.
Efter en stunds argumenterande backade han på värdeminskningen och sen hade han räknat fel på utrustningen, skulle va 22000:- där...

Har nu sållat bort lite som: belysta instegslister, fjärrstart av tillsatsvärmen (ej tidsstyrningen) och parkeringshjälp fram, blev ärligt talat lite snål när jag fick stå för hela kalaset själv, så nu blir det ca 6-7000:- för mig och en MY09 med 0mil på mätaren inom 2-3 månader. Känns ganska bra, trots allt strul som varit.

/David
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Amli skrev:Med risk för att idiotförklara mig själv, vad betyder MY09?
Model Year 09
Modellår 2009

/Kalle
av Lövet
ModelYear 2009

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]